تاج کابینت ممبران : انواع مدل تاج ممبران

تاج کابینت ممبران یکی از مواردی است که ممبران کابینت شما را تکمیل می کند. تاج بالای کابینت نصب شده و از تزئینات کابینت که تاثیر زیادی بر ظاهرش دارند محسوب می شود. از این عنصر می توان علاوه بر زیبایی برای پوشاندن فضای خالی بین کابینت و سقف استفاده نمود. در ادامه با کارانا دکور همراه باشید تا با قیمت، انواع مدل های تاج ممبران و نحوه ی نصب آن آشنا شویم.

تاج کابینت ممبران

تاج کابینت و مهمترین موارد مصرف آن

شاید داشتن تاج به اندازه ی درب ممبران اجباری نباشید اما بسیاری از کابینت ها به شکلی ساخته می شوند که اگر تاج نداشته باشند گویی چیزی کم است. معمولا کابینت هایی که دارای طرح سنتی اند بیشتر نیاز به تاج دارند و طرح های مدرن کمتر. در ادامه بیشتر به جزئیات تاج ها وارد می شویم.

انواع تاج کابینت ممبران

تاج هایی که برای کابینت خود می توانید نصب کنید در اندازه و رنگ های متفاوت در دسترس اند که بر اساس سلیقه خود می توانید بهترینشان را انتخاب نمایید. شلوغ و برجسته، ساده، بلند یا کوتاه همه بستگی به شما و تصویری که از آشپزخانه ایده آل خود دارید اما بهتر است باز هم تحقیقی داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید تا پشیمانی در آینده به سراغتان نیاید.

انواع تاج کابینت ممبران

اندازه تاج

تاج های ممبران داری طرح ها و نقش های زیادی هستند که به صورت کلی دارای عرض 10 سانتی متر و طول دلخواه مشتری تولید می شوند. معمولا تاجی که بالای گاز نصب می شود برای داشتن جلوه ی بیشتر برجسته تر ساخته می شود و به همین خاطر نقش های تور رفته و بر آمده اش منظره ی دلنشین تری دارد.

نوشته های مشابه

تاج کابینت ممبران اندازه های متنوعی دارد که با توجه به کابینت شما ساخته می شوند. اندازه ی تاج از 3 الی 15 سانتی متر متغیر است و این سبک کابینت است که اندازه ی تاج را مشخص می کند. به عنوان مثال تاج کابینت هایی با طرح سنتی بین 5 الی 15 سانتی متر در نظر گرفته می شود که دارای کنده کاری و نقش های شلوغ است. تاج برای طرح های مدرن و امروزی تر عنصری ضروری نیست اما اگر بخواهید تاجی داشته باشید اندازه ی آن اکثرا بین 3 تا 5 سانتی متر خواهد بود که هم ساده است و هم ظریف.  

تاج ممبران

رنگ بندی تاج کابینت ممبران

رنگی که برای تاج استفاده می شود هم می تواند با خود کابینت یکسان باشد و هم متضاد آن. به عنوان یک قاعده ی کلی می توان گفت که در طرح های مدرن بیشتر رنگ یکسان برای تاج استفاده می شود در حالی که برای طرح های کلاسیک از از رنگ های قهوه ای یا طلایی برای رنگ آمیزی نقش ها و کنده کاری ها استفاده می شود تا به آن نمایی سلطنتی ببخشد.

قیمت تاج کابینت ممبران

هرچند این اطلاعات دقیق راجع به قیمت کابینت ممبران و اجزای آن را می توانید با تماس و مشاوره ی رایگان از کارانا دکور دریافت نمایید اما می توان گفت که به صورت کلی کیفیت جنس تاج، متراژ و اندازه ی آن، میزان نقش و نگاری که مشتری ترجیح می دهد همه بر قیمت تاج ممبران موثرند.

قیمت تاج کابینت ممبران

روش نصب:

بهتر است که با نحوه ی نصب تاج ها و تجهیزات موردنیاز تاج موردنظر خود بیشتر آشنا شوید.

تجهیزات مورد نیاز

  • اره برقی
  • نردبان
  • متر و گونیا
  • میخ ‌کوب
  • قلم‌ مو زاویه‌ دار
  • کاغذ سنباده ریز
  • ورق پلاستیکی
  • نوار نقاشی
Membran Cabinet Crown

فرآیند نصب تاج کابینت ممبران

درواقع تاج کابینت ممبران مستقیما روی کابینت نصب نمی شود. کار نصب را شاید خیلی ها بتوانند انجام دهند اما اینکه چه کسی به صورت تمیز تاج را درآورد بحث دیگری است. نصابان کارکشته ی کارانا دکور می توانند کار را با اضافه نمودن نوارهای میخ چوبی به بالای کابینت آغاز می کنند که باعث می شود تاج  در بهترین جای ممکن قرار گیرد و آسیبی به بدنه ی کابینت نرسد. البته نگران نباشید چون در پایان این نوارها دیده نخواهند شد چراکه تاج روی آن ها را می پوشاند. در ادامه مراحل نصب به جزء ذکر شده اند.

  1. اندازه نوار چوبی میخ را بگیرید.

با استفاده از متر، پهنا و عمق کابینت‌ را اندازه گیری نمایید و سپس اعداد را با هم جمع کنید.

  • حالا لبه ی پایینی تاج را اندازه بگیرید.

بهتر است لبه پایینی تاج کابینت ممبران با رویه کابینت‌ یکسان باشد. یعنی نوارهای چوبی باید به اندازه ی ضخامت لبه پایینی تاج، از همه طرف عقب برود. با یک متر این ضخامت را اندازه بگیرید.

  • نوارها را ببرید.

در این مرحله باید نوارها را به اندازه محیط کابینت، منهای ضخامت لبه پایینی تاج ببرید.

  • نوارها را در جای خود تنظیم کنید.

نوار جلویی را در بالای کابینت  و به اندازه ضخامت لبه پایینی تاج آن را عقب ‌تر تنظیم دهید. حدودا باید یک فاصله 0.30 سانتیمتری با لبه ایجاد شود.

  • نوار میخ ها را محکم کنید.

نوارها را با استفاده از یک میخ‌ کوب به بالای کابینت دیواری میخ کنید.

نصب تاج ممبران
  • جلوی تاج کابینت ممبران را اندازه گرفته و برش دهید.

این قسمت را بر اساس پهنای کابینت اندازه گیری و علامت گذاری نمایید. تاج را وارونه و با اره تان که روی زاویه 45 درجه تنظیم شده قرار دهید. ابتدا روی علامت اول برش زده و پس از آن سمت دیگر را برش بزنید.

  • حال وقت آن رسیده که بخش جلویی تاج را وصل نمایید.

پیش از برش حتما بخش جلویی تاج را در مقابل نوار نگه دارید تا مطمئن شوید با هم مطابقند. به وسیله ی میخ کوب، چند میخ از داخل لبه پایینی، روی نوار بزنید.

  • بخش‌های جانبی تاج ممبران را اندازه گیری و برش دهید.

دو بخش جانبی تاج کابینت ممبران تنها در یک سمتشان باید برش بخورند. سمت دیگر یک برش مستقیم ۹۰ درجه کافیست. در سمت چپ تاج، یک زاویه 45 درجه ‌ای را در یک سمت ایجاد کرده تا زاویه 45 درجه سمت چپ بخش جلویی را کامل کنید. این کار برای سمت راست تکرار شود. همانطور که یک شکاف بین نوارهای کناری و دیوار خالی نگه داشتید، این کار را برای بخش‌های کناری تاج هم انجام دهید.

  • بخش‌های جانبی را وصل کنید.

دستیارتان باید بخش جلویی تاج را بالا در حالت زاویه ۴۵ درجه نگه دارد. قسمت چپ تاج را در برابر نوار میخ سمت چپ قرار دهید تا دو بخش در زاویه 45 درجه‌ ای به هم ‌رسند. حال با یک دست، محل اتصال زاویه دار را محکم نگه داشته و قسمت جانبی را میخ بزنید.

  1. گوشه‌ها را با هم مطابقت دهید.

میخی را با یک تخته به تخته کناری‌اش متصل کنید و اینکار را برای سمت دیگر هم انجام دهید تا کنار هم بمانند.

  1. در پایان تاج کابینت ممبران را رنگ‌آمیزی کنید.

پیش از رنگ آمیزی، کابینت ‌ها را با ورق پلاستیکی بپوشانید و آن را با نوار نقاشی محکم کنید. تاج را دست کم با با دو لایه رنگ بپوشانید. رنگ چهار ساعت بماند و پس از آن می توانید ورق پلاستیکی را جدا کنید. تبریک! کابینت شما تکمیل شد.

Membran Crown

خرید انواع تاج کابینت ممبران از کارانا دکور

برای آنکه کابینت را به نحو احسنت در آشپزخانه به نمایش بگذراید، تاج ممبران عنصری تزئینی و لازم است که کارنا دکور به بهترین شکل آنرا برایتان فراهم می کند. می توانید برای سفارش این کابینت به علاوه ی ملزوماتش مانند تاج و یا دستگیره کابینت ممبران، با شماره های کارانا دکور تماس گرفته تا متخصصان ما شما را راهنمایی کنند. کارانا دکور توانسته با ارائه ی بهترین خدمات به هموطنان عزیز در کرج و تهران به خوبی رضایتشان را بدست آورد. ممنون از همراهی شما با کارانا دکور.

گالری عکس نمونه های دیکر تاج کابینت ممبران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا