آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای به عنوان یکی از جدیدترین آلاچیق ها بوده که در مکان های مختلف از جمله باغ، ویلا، رستوران، پشت بام آپارتمان ها و دکوراسیون لنداسکیپ و فضای باز اجرا می شود. آلاچیق شفاف یا شیشه ای یک سازه مستقل با سقف، دیواره و کف محکم است. آنها معمولاً به شکل هشت ضلعی، مستطیل یا دایره شکل هستند که سرپناهی زیبا ایجاد می کنند.

انواع آلاچیق شیشه ای

آلاچیق های شیشه ای می توانند بسیاری از ویژگی های مختلف را پشتیبانی کنند. در آلاچیق شیشه ای، مکانیسم های مختلفی برای باز و بسته شدن پنجره ها و درها قابل ارائه است. استفاده از هر کدام از این ویژگی ها به فضای باغ و سلیقه شما بستگی دارد. انواع آلاچیق های شیشه ای برای نوع مکانیسم باز و بسته شدن درب یا پنجره به شرح زیر است:

  • آلاچیق شیشه ای تاشو: در این نوع آلاچیق، دیواره های شیشه ای به صورت تاشو بوده که جمع شده و دوباره باز می شوند. این آلاچیق ها برای فصل تابستان و زمستان مناسب هستند.
  • آلاچیق با درب بالا رونده: در این نوع آلاچیق، پنجره ها با اهرمی به سمت بالا هدایت می شوند که در بهبود نمای آلاچیق موثر است.
  • درب کشویی: این نوع درب ها برای آلاچیق های کوچک تر مناسب است تا فضای زیادی را در فضای بیرون یا درونی آلاچیق اشغال نکند.
آلاچیق شیشه ای

جنس شیشه آلاچیق شفاف

توجه به این نکته ضروری است که استحکام شیشه آلاچیق باید کاملاً متناسب با شرایط آب و هوایی احتمالی باشد. در صورتی که از شیشه های نامناسب استفاده شود، ضمن آسیب پذیری آن ها در برابر ضربه و شرایط جوی، هزینه اضافی را برای تعویض باید پرداخت کرد. معمولا در ساخت آلاچیق از شیشه های سکوریت یا لمینت یا شیشه دو جداره استفاده می شود.

قیمت آلاچیق شیشه ای

قیمت آلاچیق شیشه ای به عوامل مختلفی از جمله وسعت، نوع اسکلت استفاده شده در طراحی که از چوب باشد یا فلز، و همچنین نوع شیشه استفاده شده بستگی دارد. علاوه بر این، در صورت تعبیه امکاناتی مانند کولر یا شومیه و کف سازی مناسب و مقاوم هزینه ساخت آلاچیق شیشه ای افزایش خواهد یافت. قیمت آلاچیق پیش ساخته با قیمت آلاچیقی که خودتان در باغ طراحی کنید متفاوت است. می توانید با تهیه لوازم ارزان تر، در هزینه نهایی صرفه جویی کنید اما ممکن است با محاسبات اشتباه، هزینه اضافه ای پرداخت کنید.

نوشته های مشابه
آلاچیق شیشه ای برای باغ

طرح های آلاچیق شیشه ای

در طراحی نمونه آلاچیق شیشه ای می توان از طرح های مختلف استفاده کرد. این آلاچیق ها در طرح های مختلف و در مکان های مختلفی تولید می شوند. آلاچیق شیشه ای مدرن به عنوان یکی از طرح های این نوع آلاچیق ها بوده که با ظرافت و زیبایی خاصی طراحی می شوند که که با دکوراسیون مدرن امروزه همخوانی دارد. در ادامه طرح ها و انواع آلاچیق معرفی شده است:

آلاچیق اتاقک شیشه ای پیش ساخته

این آلاچیق ها که به صورت پیش ساخته آماده می شوند، گزینه مناسبی برای ایجاد فضای زیبا در باغ یا ویلا است. مزیت این آلاچیق ها این است که می توانید طرح نهایی آن را مشاهده کرده و با توجه به طراحی فضای باغ یا ویلا یکی از آن ها را انتخاب کنید. همچنین مدت زمان نصب این آلاچیق ها زیاد نیست و در کمترین زمان ممکن می توانید از این آلاچیق های شیشه ای در محوطه استفاده  کنید.

آلاچیق شیشه ای پشت بام

شاید تصور کنید که از آلاچیق شیشه ای تنها می توان در باغ یا ویلا استفاده کرد. اما به دلیل گسترش آپارتمان ها می توان فضای پشت بام را یک آلاچیق و طراحی فضای سبز به محیطی منحصربه فرد تبدیل کرد. قبل از نصب آلاچیق پشت بام باید نسبت به مقاوم بودن ساختمان مطمئن باشید و سعی کنید اسکلت آن را از فلز سبک انتخاب کنید. استفاده از میز و صندلی مناسب و همچنین گل و گیاهان مختلف، در بهبود فضای پشت بام موثر است.

آلاچیق شیشه ای پشت بام

آلاچیق دو طبقه شیشه ای

آلاچیق را نیز می توان در دو طبقه ساخت که برای کف سازی طبقه دوم باید از ماده مستحکم استفاده کرد تا منجربه ایجاد خطر نشود. استفاده از پله های فلزی یا چوبی به همراه اسکلت کلی مقاوم در طراحی این آلاچیق ها مهم است. این نوع آلاچیق ها معمولا در رستوران و اقامتگاه ها استفاده می شود اما می توان در ویلا و باغ نیز از آن استفاده کرد.

آلاچیق شیشه ای گرد

آلاچیق شیشه ای گرد به دلیل فضای هندسی ویژه آن به این نام خوانده می شود. در این نوع آلاچیق می توانید به خوبی تمام فضای اطراف را مشاهده کنید. این نوع آلاچیق ها دارای ظاهری زیباتر بوده و نمایی جذاب تر دارد. به این دلیل که در این نوع آلاچیق از چندین شیشه دارای انحنا استفاده می شود باید از دستگاه های ویژه آن استفاده کرد. بهتر است این آلاچیق ها را به صورت پیش ساخته تهیه کنید.

آلاچیق شیشه ای گرد

اجرای آلاچیق شیشه ای

انواع مدل آلاچیق شیشه ای را می توان در طرح ها و کاربردهای مختلف اجرا کرد. شما می توانید این آلاچیق ها را خودتان در باغ یا ویلا اجرا کنید که باید از متخصصان این حوزه برای نصب سریع و صحیح کمک بگیرید. بطور کلی استفاده از آلاچیق برای باغ، ویلا و یا پشت بام توصیه می شود اما این آلاچیق ها مزایا و معایبی دارند که لازم است که در ادامه بررسی شده است.

مزایامعایب
بهبود فضای محوطهامکان شکسته شدن شیشه ها
عایق بودنعدم اجرا در ابعاد بزرگ
استفاده در محیط های مختلفهزینه بالایی دارد
نگهداری آساندر فصول سرد به خوبی گرم نمی شوند.

آلاچیق شیشه ای

سقف آلاچیق شیشه ای

یکی از مهم ترین قسمت های آلاچیق سقف آن است. سقف این آلاچیق ها دارای دو قسمت بیرونی و درونی است که از مصالح مختلفی برای آن ها استفاده می شود. در اجرای سقف داخلی می توانی از کناف، سقف کشسان، pvc و یا چوب استفاده کرد. در اجرای سقف بیرونی آلاچیق شیشه ای میتوان از سفال یا ساندویچ پنل استفاده کرد. در صورتی که شرایط جغرافیایی مناسب است می توان سقف را نیز از شیشه سکوریت ساخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا