کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب که امروزه مورد توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون های داخلی قرار گرفته را می توان از زیباترین نوع کابینت کلاسیک دانست. همانطور که می دانید آشپز خانه قلب خانه است و کابینت‌ از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آن می باشد.

کسانی که قصد خرید کابینت آشپزخانه را دارند آشنا شدن با طرح ها، مدل ها و عکس های برایشان بسیار جذاب و مهم خواهد بود. پیش از سفارش طرح موردنظر باید به چند نکته کلیدی در مورد انواع کابینتهای توجه کرد. به همین خاطر می خواهیم در این مقاله شما را با روکش های چوب طبیعی و مصنوعی آشنا کرده و در مورد مزایا، معایب، جنس، روش نگهداری و البته انواع روکشها آشنا نماییم. با ما در کارانا دکور همراه باشید.

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب چیست؟

این کابینت از لحاظ زیبایی چندان تفاوتی با کابینت چوبی ندارند. چراکه در بدنه اصلی آن از ام دی اف و در قسمتهای بیرونی که در معرض دید هستند از یک لایه روکش که چوب طبیعی است استفاده می شود. روکشهای چوبی توسط دستگاه های پرس و تحت فشار بالا به ورقه های خام ام دی اف تبدیل می شوند و به عنوان درب ها و نمایی کابینت استفاده می‌شوند.تفاوت این کابینت ها با طرح ممبران کابینت آشپزخانه در این است که رو کش ممبران از جنس PVC و رو کش این کابینت از جنس چوب خالص است.

قیمت کابینت روکش چوب

هزینه کابینت روکش چوب

 هزینه کابینت به طراحی، جنس روکش، جنس ام دی اف، ابزارهایی مانند دستگیره لولا ها، رنگ و حکاکی بستگی دارد. از طرفی به دلیل اینکه متریال این نوع کابینت ها از کشور های خارجی وارد می شود نوسانات بازار ارز نیز از عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت این کابینت روکش چوب هستند.

نوشته های مشابه
کابینت روکش چوب طبیعی

مزایا و معایب کابینت روکش چوب :

این کابینت ها در کنار طبیعی جلوه دادن آشپزخانه مزایا و زیبایی منحصر به فرد، دارای معایبی نیز هستند که در صورت مراقبت و خرید از مراکز معتبر مانند کارانا دکور به طور چشمگیری می توان از بروزشان جلوگیری کرد. این معایب عبارتند از:

* متاسفانه بعضی از کارگاه‌ها به دلیل استفاده از رنگ های نامرغوب باعث کاهش کیفیت کابینت می‌شوند.

* رنگ نامرغوب به مرور زمان باعث کدر شدن کابینت می‌شود.

* رنگ های پلی استر هم که قابلیت لکه گیری ندارند در صورت آسیب دیدن باید به طور کامل تعویض شود.

* مقاوم نبودن در برابر رطوبت.

* شستشوی سخت. برای تمیز کردن این کابینت ها نمی توان از مواد شیمیایی استفاده کرد.

* این کابینت ها می‌توانند در معرض حمله حشرات قرار بگیرند که برای جلوگیری از این اتفاق باید مرتب واکس زده شوند.

* پر بودن بیش از حد کابینت ها باعث دفرمه شدن و شکم دادن کابینت ها می شود. 

مزایا :

این کابینت ها از لحاظ ظاهری مشابه با انواع تمام چوب هستند و از مزایای آن می توان به طبیعی بودن، داشتن متریال اصلی و کم هزینه تر بودن اشاره نمود. همچنین وجود ام دی اف در مغزی این کابینت ها باعث انعطاف پذیری آن شده و به سازندگان این امکان را می دهد که به راحتی طرح های مختلف را بر روی مغزی ایجاد کنند.

رنگ پلی استر و پلی اورتان این کابینت را در برابر رطوبت مقاوم تر می کند. البته نباید ضربه و خراشیدگی بر روی کابینت ها ایجاد شود چرا که باعث نفوذ آب به بدنه اصلی ام دی اف خواهد شد. این که مشتری از لحاظ رنگ، حکاکی، نوع روکش و طراحی می تواند مطابق با سلیقه ی خود سفارش دهد خود مزیت بزرگی محسوب می شود.

معایب کابینت روکش چوب

اجزای سازنده

درب، پاخور، زیر چراغ و تاج معمولا 4 جزء اصلی هستند. گرچه بسیاری بنا بر سلیقه ی خود دوست دارند که کابینت ساده تر کار شود اما این ابزار ها معمولا اجزای اصلی هستند که به صورت دو پله و سه پله با پاخور 14 سانتیمتری، زیر چراغ پنج سانتی متری و تاج 10 سانتیمتری کار می شوند.

روکش ام دی اف کابینت

انواع کابینت روکش چوب

این کابینت ها شامل رو کش های طبیعی و روکش های مصنوعی هستند. این روکش ها با توجه به سلیقه و شرایط کار انتخاب شده و بر روی کابینت استفاده می شوند :

کابینت روکش چوب طبیعی

این مدل معمولا طرفدار های بسیاری دارد. برای استفاده از این روکش باید بدنه ی کابینت ام دی اف و یا در برخی موارد فلزی باشد. زیرا در این حالت قیمت تمام شده برای این کابینت ها کاهش می یابد. برای ساخت این روکش ها از چوب های طبیعی درختان استفاده می گردد که از محبوب ترین چوب های مورد استفاده در روکش چوب طبیعی می توان به چوب بلوط، ملچ و راش اشاره کرد.

چوب راش

روکش راش در بازارها از لحاظ موجها، پهنا و گره به درجه یک و دو تقسیم شده است. در ساخت کابینت و نماهای دکوراسیونی از درجه یک آن استفاده می شود. رنگ چوب راش از بیرون سفید، رنگ چوب درونی زرد روشن تا قهوه‌ای متمایل به سرخ است. اگر در محیط خشک قرار گیرد توانایی زیادی در نگهداری میخ دارد و در برابر ضربه مقاوم است. همچنین لاک را به خوبی می پذیرد.

کابینت با روکش چوب راش

کابینت با روکش چوب ملچ

این روکش از خوش نقش ترین چوب هاست که از آن برای تهیه روکش های چوبی زیبا استفاده می شود. رنگ درونی چوب ملچ قهوه‌ای روشن مایل به قرمز یا قهوه ای تیره می باشد. رنگ قرمزی آن همیشه با رنگ زرد همراه بوده و رنگ بیرونی چوب زرد کمرنگ است. ملچ دارای بافت در هم تنیده است که آن را در برابر شکاف خوردگی مقاوم نماید. با این حال این چوب در مقابل پوسیدگی از مقاومت کمی برخوردار است.

چوب گردو

از خوش کاربردترین متریال در صنعت روکش چوبی کابینت، چوب گردو است. این چوب به دلیل دارای بودن بافتی زیبا و خوش نقش معمولا نمایی چشم نواز را به هر طراحی می بخشد. درخت گردو در ایران رشد بسیار خوبی دارد اما چون در کشور ما چوب گردو به صورت صنعتی در دسترس نیست باید برای ساخت کابینت ها با چوب های گردو از الوار های وارداتی استفاده کرد که این به معنای هزینه ی بالای آن است.

روکش درب کابینت چوب گردو

کابینت با روکش چوب بلوط

از ویژگی‌های این چوب به سخت بودن، خوش نقش بودن و زیبا بودن می‌توان اشاره کرد. همچنین بلوط ها رنگبندی مختلفی در سفید خاکستری قهوه‌ای دارند و قسمت درونی آن قهوه ای روشن تا قهوه‌ای تیره و قسمت بیرونی سفید مایل به قهوه ای روشن است. این چوب در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارد و از ویژگی‌های مثبت این چوب می توان به چسب خوردگی و رنگ‌پذیری با بخار و انعطاف آن اشاره نمود. همچنین در صنایع روکش گیری این چوب بسیار استفاده می گردد و تقریباً بدون جایگزین است. در طیف رنگی این مدل چوب رنگ های قرمز، مشکی و سفید کاربرد بیشتری دارند. 

کابینت با روکش چوب بلوط

روکش کابینت چوبی مصنوعی

این روکش ها نه از جنس چوب بلکه از ورقه های pvc تهیه می گردند. این روکش ها در طرح و رنگ های متفاوتی دیده می شوند و معمولا برای پوشش صفحاتی مانند نوپان و تخته فیبر مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه این روکش در برای حرارت و رطوبت مقاوم است. امروزه اکثر کابینت های ام دی اف توسط این رو کش ها پوشش داده می شوند. از متداول ترین کابینت هایی که این روکش ها در آن مورد استفاده قرار میگیرد کابینت ممبران و pvc را می توان نام برد.

كابينت روكش چوب روکش چوب مصنوعی

بهترین رنگ روکش

به دلیل این که رنگ یک معیار سلیقه ای است نمی توان بهترین رنگ را معرفی کرد. اما با استفاده از آمار تقاضا و فروش محصولات در رنگ های مختلف می توان به این نتیجه رسید که چه رنگی از آن محصول بیشتر مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. زمانی که ما به آمار فروش مان نگاهی می اندازیم در میابیم که در ایران رنگ سفید طلایی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بیشترین تقاضا را در تنوع رنگی این کابینت از آن خود کرده است.

روکش کابینت چوبی سفید طلایی

سفارش کابینت با روکش چوب از کارانا دکور

کارانا دکور با سابقه ی چندین ساله در طراحی و اجرای انواع کابینت همواره توانسته با خلاقیت مهندسین مجرب خود و با استفاده از بهترین تکنولوژی های ساخت، جلوه ای چشم نوار و زیبا را به آشپزخانه ی مشتریان عزیز خود هدیه کند. شما عزیزان می توانید با شماره گیری 02177523898 بعد از دریافت مشاوره ی رایگان در این حوزه، مشخصات خود را به کارشناسان ما داده و سفارشتان را ثبت کنید. ممنون از همراهی و اعتماد شما صاحبان سلیقه.

کابینت با روکش چوب
روکش چوبی کابینت
كابينت روكش چوبی طبیعی
روکش کابینت چوبی
روکش چوبی کابینت
کابینت روکش چوب Wood veneered cabinets

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا