کابینت طرح چوب : مدل های جدید 2023

کابینت طرح چوب به عنوان قلب تپنده هر منزل در آشپزخانه می‌تواند خودنمایی کند. آشپزخانه‌ های ایرانی از قدیم الایام به عنوان شریان اصلی منازل وجود داشتند و بوی مطبوع غذای ایرانی باعث می شد محبوب ترین قسمت هر منزل، آشپزخانه باشد. دکوراسیون آشپزخانه ها به مرور زمان به وسیله کابینت ها طرح و نقش جدیدی به خود گرفت و امروزه این وسایل در انواع مختلف یافت می شود. کابینت های زیبا با طرح چوب از استقبال بسیار خوبی در بازارها برخوردارند که در ادامه به بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

کابینت طرح چوب

کابینت طرح چوب چیست؟

برای به وجود آوردن دکوراسیون کابینت کلاسیک بهترین وسیله، این مدل از کابینت ها می باشد. این کابینت معمولاً از ورق های ام دی اف ساخته می‌شوند و روی آن ها با روکشی از چوب پوشانده می شود. لایه ای از ورقه های چوبی از انواع چوب های مورد استفاده در ساخت کابینت، معمولاً به قطر یک میلیمتر در دو طرف درب ها پرس می شود و باعث ایجاد نقش و نگاره های جذاب در این مدل کابینت می گردد. حکاکی روی درب ها و همچنین وجود سرستون های منبت و معرق کاری شده زیبایی این کابینت ها را دو چندان می کند.

مدل کابینت طرح چوب

کابینت آشپزخانه طرح چوب چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع کابینت های طرح چوب همان کابینت روکش چوب هستند،در بدنه این کابینت معمولاً از ام دی اف و فلز استفاده می‌شود و استفاده از روکش چوبی باعث به صرفه تر شدن این کابینت ها می باش همچنین تنوع بسیار زیاد در این روکش ها و رنگ بندی های مختلف، باعث جذابیت هر چه بیشتر آن می گردد. بر روی این کابینت گاز های رومیزی قرار می گیرد و همچنین سینک دو لاین استیل، زیر پنجره آن واقع می شود. در قسمت های زمینی کابینت نیز جهت پوشاندن پایه ها از پاخور گاها ده سانتی استفاده می‌گردد. در ادامه به بررسی معایب و مزایای آن می پردازیم.

کابینت طرح چوب جدید

مزایا

کابینت طرح چوب به دلیل رنگ شدن با متریال پلی استر دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت می باشد. همچنین قابلیت ابزار خوری بسیار زیادی دارد و به راحتی شکل و فرم می گیرد و می توانید طرح های جذابی را بر روی سر ستون های آن ایجاد کنید. قیمت مناسب آن نسبت به سایر کابینت ها از دیگر ویژگی های آن می باشد. همچنین می توانید با هزینه‌ ای کمتر، کابینتی لاکچری را در منزلتان داشته باشید. اگر درب کابینت آسیب ببیند به راحتی ترمیم و رنگ آمیزی می شود.

نوشته های مشابه
کابینت روشویی طرح چوب

معایب

 مانند تمام وسایل این مدل از کابینت ها نیز معایبی دارد. به عنوان مثال اگر رنگ نامرغوبی بر روی این کابینت ها استفاده شود، بعد از مدتی رنگ آت کدر می شود و لبه های آن کنده می گردد  همچنین در استفاده از روکش چوب طبیعی محدودیت هایی به‌دلیل نوع درختانی که در ساخت آن استفاده می شود وجود دارد. مثلاً در طرح چوب طبیعی با رنگ روشن نمی توانید از چوب هایی مانند راش که تیره تر هستند استفاده کنید. این کابینت نسبت به اشیای تیز آسیب پذیر بوده و به رطوبت نیز کمی حساس است.

کابینت رنگ چوب

مدل کابینت طرح چوب چند نوع روکش دارد؟

معمولاً در طراحی این کابینت ها از دو مدل روکش استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی این دو مدل می‌پردازیم:

روکش طبیعی کابینت طرح چوب

مانند کابینت های تمام چوب از چوب های درختانی مانند بلوط، گردو، افرا، رآش و سرو در ساخت روکش های طبیعی استفاده می شود. این روکش ها زیبایی و ظرافت بسیار خاصی را بر بدنه این کابینت ها ایجاد می کند. از دیگر ویژگی مثبت این روکش می‌توانیم به انعطاف پذیری و قابلیت اجرای انواع طرح ها بر روی آن ها اشاره کنیم. البته لازم به ذکر است این روکش ها مقاومت پایینی در برابر حرارت و رطوبت و همچنین ضربه دارند و بعد از قرار گرفتن در کنار آب، سطحشات برآمده می‌شود و به اصطلاح کابینت شما شکم می‌اندازد. در شستشو و نظافت این روکش ها به هیچ عنوان از مواد شیمیایی نباید استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه طرح چوب

روکش مصنوعی

روکش های مصنوعی معمولاً از جنس هایگلاس و ام دی اف و pvc ساخته می‌شوند. این مدل روکش ها ارزانتر از مدل طبیعی هستند و نظافت آن ها آسان تر و ترمیم آن راحت تر  می باشد. همچنین در مقابل ضربه و رطوبت مقاومت بهتری دارند.

قسمت های مختلف کابینت طرح چوب جدید

در طراحی این کابینت ها قسمت های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال صفحه و برچسب طرح چوب کابینت یکی از این قسمت ها می باشد. ولی به طور کلی در ساخت کابینت چند  قسمت اصلی وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم.

طرح چوب کابینت

سر ستون کابینت

قسمت دیگر این کابینت ها ستون های نقش برجسته هستند که زیبایی آن را دو چندان می کند. این ستون ها مانند مجسمه های کوچک طراحی شده بر کابینت قرار می گیرد.

تاج و زیر چراغ

 دیگر قسمت کابینت که نقش مهمی در زیبا سازی آن دارد تاج و زیر چراغ آن می باشد. این اجزا معمولاً در قسمت کابینت های دیواری واقع می شوند و طرح ها و مدل های بسیار زیادی دارد. پر طرفدارترین نوع تاج اصطلاحاً دندانه موشی نام دارد. برای پوشش پایه کابینت ها نیز از پاخور استفاده می گردد تا نمای دکور  ان را زیباتر کند. در قسمت زیر چراغ، از ال ای دی های زیر کابینتی استفاده می‌شود که انعکاس نور آن ها بر سنگ روی صفحه کابینت می‌تواند جذابیتی مثال‌ زدنی را ایجاد کند.

صفحه کابینت طرح چوب

انواع رنگ کابینت طرح چوب

رنگ بندی های این کابینت ها بسیار متنوع هستند و می توانید با توجه به روکشی که انتخاب می کنید فضای آشپزخانه خود را دل انگیز نمایید. در ادامه به بررسی چند رنگ پرطرفدار در این کابینت ها می پردازیم.

رنگ طوسی

 استفاده از رنگ طوسی به عنوان روکش چوب می تواند به دلیل خنثی بودن، بسیار با سایر اجزا مانند یخچال و گاز همخوانی داشته باشد. صفحه کابینت طرح چوب به رنگ طوسی می‌تواند انتخاب جذاب برای آشپزخانه شما باشد.

کابینت قهوه‌ای

 معمولاً افرادی به این رنگ علاقه دارند که می خواهند احساس داشتن کابینت از جنس چوب طبیعی را در منزل خود داشته باشند.این کابینت ها بسیار جذاب و چشم نواز بوده و دارای نورگیر طبیعی است. استفاده از قهوه ای تیره در صورتی مناسب است که آشپزخانه شما نور کافی را داشته باشد و در غیر این صورت بهتر است از رنگ‌ های قهوه‌ای روشن تر در آشپزخانه خود استفاده کنید.

رنگ کابینت طرح چوب

کابینت روشویی طرح چوب سفید

 این مدل از کابینت ها جلوه‌گری بسیار زیبایی را به دلیل داشتن ستون های منبت‌کاری شده دارند. همچنین رنگ سفید فضای آشپزخانه را بزرگتر به نظر می رساند و افراد خانواده آرامش بیشتری در آن مکان دارند. برچسب طرح چوب کابینت سفید با رنگ های دیگر وسایل به راحتی ست می شود و شما مشکلی برای طراحی دکور با این رنگ نخواهید داشت.

برچسب طرح چوب کابینت

قیمت کابینت رنگ چوب

در تعیین قیمت این کابینت ها معمولاً متریال مورد استفاده در روکش نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. همچنین جنس mdf و ابزار استفاده شده در حکاکی در درب و تعداد ستون ها و لولا و دستگیره و پایه ها نیز بر قیمت نهایی پروژه تاثیر گذار می باشد. باید توجه داشته باشید که جنس و نوع یراق آلات مصرف شده در کابینت طرح چوب کیفیت مناسبی داشته باشند. به طور کلی این کابینت ها نسبت به مدل چوبی از قیمت مناسب تر و ارزان تری برخوردار هستند.

Wood design cabinets

خرید کابینت طرح چوب از کارانا

شما می توانید سفارش خود برای ساخت و نصب این کابینت در منزل تان را به صورت آنلاین و همچنین تلفنی در کارانا ثبت نمایید. این کابینت ها در کارگاه های مجهز در شهر تهان با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها ساخته می شود و سپس توسط نصاب حرفه ای جایگذاری می گردد. همچنین مشاوره رایگان کارانا برای شما، امکان دستیابی به جواب تمامی سوالا هایتان در مورد انواع روکش، قیمت آن ها و همچنین بهترین مدل رنگ و متریال با توجه به آشپزخانه شما را فراهم نموده است . همواره هدف ما در کارانا رضایت خاطر شما هم وطن عزیز بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا