قیمت کابینت ام دی اف

قیمت کابینت ام دی اف و اطلاعات مربوط به آن را می توانید در این مقاله از کارانا دکور مطالعه کنید. امروزه بسیاری از خانه ها به صورت نیمه ساخت به خریدار فروخته می شود. این کار برای این است که صاحب خانه بتواند دکوراسیون خانه را مطابق سلیقه خود طراحی کند. یکی از قسمت های مهم طراحی خانه که دکوراسیون خانه را معنا می بخشد و همچنین در بدو ورود توجه همه را به خود جلب می کند، کابینت است.

اگر شما می خواهید درباره قیمت کابینت ام دی اف اطلاعات جمع کنید، پس یا در شرف طراحی آشپزخانه هستید یا می خواهید دکوراسیون آشپزخانه تان را تغییر دهید. در هر صورت ما اینجا هستیم تا درباره کابینت های ام دی اف و نحوه درست محاسبه کردن قیمت آن اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذاریم؛ با ما همراه باشید.

قیمت کابینت ام دی اف

قیمت کابینت ام دی اف

حالا که می خواهید آشپزخانه خود را طراحی کنید، اول از هر چیز باید از بین انواع جنس کابینت ها یکی را انتخاب کنید. اگر به دنبال کابینتی هستید که قیمت به صرفه و تنوع رنگی بالایی داشته باشد، ام دی اف بهترین گزینه پیش روی شماست.

این نوع کابینت ها از مغزی ام دی اف و روکش چوبی، هایگلاس یا هر جنس دیگری که شما تمایل داشته باشید ساخته می شوند. جنس ام دی اف یکی از پرکاربردترین کابینت ها در ساختمان سازی بوده که ویژگی های مثبت و منفی خاص خودش را دارد.

نوشته های مشابه

از جمله ویژگی مثبت این کابینت ها، پایین بودن قیمت ، تنوع رنگ بالا و دوام طولانی مدت آن است. ویژگی منفی ام دی اف نیز این است که در برابر رطوبت دوام و مقاومت بسیار پایینی دارد.

اگر قبلا سر و کارتان به جنس ام دی اف افتاده باشد، می دانید که هنگام تمیز کردن آشپزخانه نباید کابینت ها را در معرض رطوبت قرار دهید؛ زیرا رطوبت به داخل کابینت نفود کرده و ظاهر کابینت برای همیشه خراب می شود. در واقع بخاطر همین قیمت هر متر کابینت ام دی اف پایین است.

قیمت هر متر کابینت ام دی اف

قیمت کابینت ام دی اف متری چند؟

قیمت کابینت ام دی اف به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی قیمت کابینتهای ایرانی به نسبت کابینت خارجی کمتر است. علاوه بر این برای محاسبه قیمت باید به چیزی که مدنظر خودتان است نگاه کنید. قیمت نهایی کابینت بین مدل های مختلف از جمله براق، مات و… متفاوت خواهد بود.

قیمت کابینت های ام دی اف با بدنه نئوپان و روکش ملامینه پایین ترین نرخ را دارد و اگر بخواهید روکش ام دی اف ایرانی یا خارجی، روکش هایگلاس ایرانی یا خارجی و… را برای این کابینت ها استفاده کنید، این کار با افزایش هزینه همراه خواهد بود.

همچنین قیمت کابینتی که بدنه آنها از چوب است، بالاتر از انواع قبلی بوده و به نسبت طرح و رنگی که انتخاب می کنید قیمت آن نیز متغیر خواهد بود. هنگام سفارش کابینت می توانید به اینکه چند درصد متریال کابینت شما از چوب تشکیل شده باشد نیز اشاره کنید؛ در صورتی که چوب به کار رفته در کابینت شما زیاد باشد قیمتنیزبیشتر می شود.

کابینت ام دی اف متری چند

قیمت کابینت ام دی اف متری

حتما شنیده اید که افراد از تفاوت قیمتی که کابینت ساز در ابتدا به آنها اعلام کرده با قیمتی که کابینت ساز در آخر کار به آنها می گوید گله دارند. در واقع محاسبه قیمت کابینت ام دی اف به صورت «متری» اصلا روش مناسب و دقیقی برای محاسبه قیمت نهایی نیست. پیشنهاد ما به شما این است که هیچ گاه دو کابینت را بر اساس قیمت با هم مقایسه نکنید.

قبل از هر چیز توجه کنید که قیمت هر متر کابینت ام دی اف، با قیمت آن به صورت متر مربع کاملا متفاوت است. قیمت هر متر کابینتبرابر است با قیمت بخش زمینی و دیواری کابینت که یک متر طول دارد.

نکته بعدی این است که قیمت کابینتام دی افبه جزئیات زیادی بازمی گردد، اینکه از کابینت ساز بپرسید قیمت این کابینت چقدر است؟ پاسخی که به شما می دهد قیمت نهایی کار نیست. فاکتور قیمت هر متر کابینت بعلاوه هزینه ساخت، طراحی، اجرا و سایر جزئیاتی است که سازنده برای ساختن کابینت شما انجام داده است.

قیمت کابینت  MDF

چرا قیمت ابتدایی گفته شده ی کابینت ام دی اف با قیمت نهایی آن متفاوت است؟

ممکن است بعد از دیدن فاکتور نهایی قیمت کابینت ام دی اف عجیب به نظر برسد، خیلی از افراد احساس می کنند سر آنها کلاه رفته و کابینت ساز با آنها درست رفتار نکرده است. قیمت هر متر کابینت به صورت استاندارد حساب می شود؛

ابعاد کابینت استاندارد زمینی عمق ۵۵ و ارتفاع ۹۰ سانتی متر، و ابعاد کابینت استاندارد دیواری عمق ۳۰ و ارتفاع ۷۰ سانتی متر محاسبه می شود. قیمتی که کابینت ساز در جواب سوال شما که هر متر کابینت چند است؟ به شما می دهد، قیمت هر متر کابینت با این ابعاد و با طراحی بسیار ساده است.

ممکن است ابعاد کابینت های شما فرق داشته باشد یا اینکه طرح و رنگ خاصی برای کابینت آشپزخانه تان مدنظر داشته باشید. شاید خانم خانه شما بخواهد آشپزخانه اش اپن باشد، در نتیجه هزینه نهایی با ساختن اپن برای آشپزخانه شما، تفاوت پیدا می کند.

Price of MDF cabinets

چگونه قیمت کابینت ام دی اف را محاسبه کنیم؟

اشتباه در محاسبه قیمت کابینت ام دی اف برای خیلی ها پیش آمده و برای اینکه شما یکی از این افراد نباشید، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما روشی یاد دهیم تا خودتان قیمت واقعی که در نهایت برای شما آب می خورد را حساب کنید.

  • هنگامی که برای انتخاب و سفارش کابینت به مغازه می روید، یک یا چند  نمونه از طرحی که مدنظرتان هست را با خود ببرید. حتی چند تصویر حدودی از طرحی که به سلیقه شما نزدیک هست هم کمک کننده است.
  • جنس کابینت و برند بدنه و ورق های رویه کابینت را مشخص کنید. قیمت کابینت ممبران ، تمام چوب، هایگلاس و روکش چوب با یکدیگر تفاوت دارند. ایرانی بودن یا خارجی بودن بدنه و رویه کابینت نیز بر قیمت نهایی کابینت تاثیر می گذارد.
  • جنس یراق های مورد استفاده را مشخص کنید. یراق ها همان لولاها، دستگیره ها و اکسسوری هایی هستند که در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه تان استفاده می شود.
  • نحوه آب بندی کردن سینک یا جانمایی دقیق اجزای کابینت.
  • توجه به اینکه متریال و ورق های این کابینت و هایگلاس ایرانی یا خارجی باشند، و همچنین اینکه ساخت چه کارخانه ای باشند به روی هزینه کار تاثیر می گذارد.
  • اگر می خواهید بر کابینت خود از روکش چوبی استفاده کنید، باید از تاثیر جنس چوب به روی قیمت کابینت طرح چوب با خبر باشید. در این نوع کابینت ها یکی از مهم ترین قسمت های قیمت گذاری، انتخاب رنگ است. با وجود اینکه معمولا از رنگ پلی استر استفاده می شود، باز هم درباره جزئیات رنگ، قیمت هر رنگ، برند آن و… با فروشنده صحبت کنید تا قیمت نهایی کابینت را بهتر محاسبه کنید.
  • اگر خانه نوساز خریداری کرده اید و آشپزخانه آن کابینت ندارد، بهتر است برای سفارش کابینت قیمت اسکلت کابینت را نیز بپرسید. جزئیات متریالی که قرار است در بدنه و اسکلت کابینت شما استفاده شود به روی قیمت کابینت موثر است.
  •  

بهتر از به سراغ چند کابینت ساز حرفه ای بروید و از هزینه ی  کابینت با متریال و جزئیات یکسان اطلاعات کسب کنید. این قیمت ها را مقایسه کنید، سپس رزومه هر یک از این افراد را بررسی کرده و هر کدام که برای انجام کار تعهد زمانی بیشتری دارند را برای ساخت دکوراسیون آشپزخانه تان انتخاب کنید.

قیمت ام دی اف کابینت

کلام آخر در مورد قیمت کابینت ام دی اف

پیشنهاد ما این است که هنگام انتخاب کابینت ام دی اف و طراحی آشپزخانه تان، علاوه بر مدل و هزینه به عوامل دیگری نیز توجه کنید. به عنوان مثال رنگ کابینت ام دی اف خیلی گرم و پر انرژی مثل رنگ قرمز، با وجود اینکه در نگاه اول هیجان انگیز به نظر می رسد، اما برای کسی که روزانه زندگی پر هیاهویی را می گذارند مناسب نیست.

رنگ های خیلی گرم و پر انرژی چنین فردی را به زودی خسته می کند، شاید متوجه آن نباشید اما هنگامی که به خانه می رسید با دیدن این رنگ ها خستگی شما چند برابر می شود. نکته دیگر این است که به ابعاد آشپزخانه تان دقت کنید، رنگ های روشن تر برای آشپزخانه های کوچک مناسب تر هستند. این رنگ ها موجب بزرگ تر بنظر رسیدن فضا خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا