دیوارپوش چوبی آکوستیک

دیوارپوش چوبی آکوستیک که به عنوان عایق صدا عمل می کند در خانه های مدرن امروزی برای تزئین خانه ها نیز استفاده می شود. این نوع دیوارپوش ها در واقع یکی از انواع مختلف دیوارپوش آکوستیک است که به دلیل جلوه زیبای آن طرفداران زیادی دارد. نام دیگر این نوع دیوارپوش ها، ترمووال یا پنل دیواری است. شما می توانید این محصول را از سایت کارانادکور برای ابعاد مختلف سفارش دهید. به این دلیل که سفارش دیوارپوش نیازمند بررسی متراژ و طراحی است، شما می توانید با شماره 09010577711 تماس گرفته و محصول موردنظر را برای متراژ دلخواه سفارش دهید.

نمونه کار های دیوار پوش و سقف آکوستیک چوبی کارانا دکور

دیوارپوش آکوستیک چیست؟

دیوارپوش آکوستیک، پانل های دیواری هستند که از مواد مختلفی ساخته شده اند تا به جذب صدا کمک کنند. با جذب صداها، آنها می توانند میزان صدا، اکو و نویز را کاهش داده و در عین حال کیفیت صدای کلی فضا را بهبود بخشند. این دیوارپوش ها را می توان تقریباً در هر مکانی برای کاهش سر و صدا و با بهبود صدا نصب کرد. دیوارپوش آکوستیک به عنوان بخشی از معماری آکوستیک معمولاً در مکان هایی مانند دفاتر برای کاهش صدای پس زمینه یا در استودیوهای ضبط برای بهبود کیفیت صدا استفاده می شوند. بسیاری از مردم از دیوارپوش آکوستیک صرفاً برای جنبه تزئینی استفاده می کنند.

دیوارپوش چوبی آکوستیک

دیوار پوش چوبی چیست

شاید در نگاه اول تصور کنید که دیوارپوش چوبی آکوستیک شامل دیوارپوش هاییست که چنس آن ها از چوب است. اما همیشه اینگونه نیست و در برخی موارد از مواد دیگر که دارای طرح چوب هستند استفاده می شوند. متریال استفاده شده در دیوارپوش چوبی آکوستیک ممکن است، چوب طبیعی، ام دی اف یا فوم و پی وی سی باشد. دیوار آکوستیک چوبی در طرح های مختلف و زیبایی طراحی می شوند. در حالی که خود چوب بهترین ماده برای جذب صدا نیست، پشتی نمدی که همراه آن است برای جذب صدا ایده آل است.

انواع دیوارپوش چوبی آکوستیک بر اساس متریال

دیوارکوب چوبی یا دیوارپوش چوبی آکوستیک بر اساس متریال استفاده شامل انواع مختلفی می باشد که نحوه نصب و قیمت آن ها در متراژی مشخص با یکدیگر متفاوت است. انواع دیوارپوش چوبی شامل موارد زیر است.

نوشته های مشابه

دیوارپوش فومی  

این نوع دیوارپوش چوبی آکوستیک در حقیقت از جنس فوم بوده که در طرح چوب تولید می شوند که قیمت مناسبی نیز دارد. دیوارپوش فومی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند که به راحتی قابل نصب است.

دیوارپوش فومی
دیوارپوش فومی

دیوارپوش چوبی طبیعی

این نوع دیوارپوش چوبی آکوستیک از چوب طبیعی ساخته شده است. چوب درختانی که برای تولید و طراحی این نوع دیوارپوش ها استفاده می شود شامل توسکا، سرو، بلوط و افرا است. چوب ها در حقیقت قابلیت جذب صدا را ندارند و مواد استفاده شده در پشت آن ها، این قابلیت را به آن ها می افزاید. همچنین چوب طبیعی به مرور زمان به دلیل رطوبت محیط، حالت قبلی خود را از دست داده و دوستدار محیط زیست نمی باشند.

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی طرح چوب نیز نوعی از دیوارپوش چوبی آکوستیک است که برای تولید آن از pvc استفاده شده است. این نوع دیوارپوش به این دلیل که توخالی است مقاومت کمتری در برابر ضربه دارد. با این وجود از مزایای این نوع دیوارپوش چوبی، مقاومت در برابر رطویت و آب است. این نوع دیوارکوب چوبی در طرح های مختلفی تولید می شوند.

دیوارپوش پی وی سی
دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش چوبی ام دی اف

این نوع دیوارپوش همانطور که از نامش پیداست از ام دی اف ساخته شده است. دیوارپوش چوبی آکوستیک طرح ام دی اف دارای طرح های مختلفی بوده که به دلیل متریال آن ظاهر زیبا و مقاومت بهتری نسبت به چوب طبیعی دارد.

مزایا و معایب دیوارپوش چوبی آکوستیک

محصولات ساختمانی مختلف که برای تزئین و یا بهبود فضا استفاده می شوند دارای ویژگی های مختلف بوده که متعاقبا هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایب مختلف است. دیوارپوش چوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده که در ادامه مزایا و معایب آن بررسی شده است.

تزئین منزلپوسیدگی چوب
عایق صداتغییر شکل چوب
عیوب دیوار را پنهان می کندنگهداری سخت

مزایای دیوارکوب چوبی آکوستیک

مزایای دیوارکوب جوبی آکوستیک شامل موارد زیر است.

 دیوارکوب چوبی
دیوارکوب چوبی
  • تزئین منزل: تفاوتی ندارد که کل دیوار خود را با این دیوارپوش ها بپوشانید، یا بخشی از دیوار را، این به خانه شما ظاهری شیک و ویژه می دهد. دیوارپوش های چوبی نیز همه کاره هستند و انواع مختلفی دارند که می توانند برای انواع دکوراسیون داخلی منزل مناسب باشد.
  • عایق صدا: جدا از جذابیت زیبایی شناختی، دیوارپوش چوبی آکوستیک، یک عایق طبیعی است و می تواند عایق حرارتی و صوتی خانه شما باشد. صفحات دیواری چوبی معمولاً روی یک صفحه عایق فوم سفت و سخت نصب می شوند که یک لایه محافظ و عایق اضافی به خانه شما اضافه می کند.
  • عیوب دیوار را پنهان می کند: پانل های چوبی روشی عالی برای پنهان کردن عیوب دیوارها مانند ترک ها و فرورفتگی ها و همچنین کابل ها و سیم کشی های دیوار خانه های قدیمی است.
  • تعمیر آسان دیوارپوش چوبی: اگرچه آسیب دیدن این نوع از دیوارها سخت تر از دیوارهای دیگر یا کاغذ دیواری است، اما در صورت بروز اتفاقی، تعمیر آن نیز آسان است. فرورفتگی ها و خراش ها را می توان سمباده زد و دوباره مهر و موم کرد، همچنین می توان کل تخته ها را جدا کرد و با کمترین دردسر آن را جایگزین کرد.
  • سازگار با محیط زیست: در مقایسه با سایر انواع تزئینات دیوار، صفحات چوبی سازگارتر با محیط زیست هستند. از یک منبع تجدیدپذیر استفاده می کند، و اگر نگران قطع شدن درختان هستید، می توانید از محصولات جایگزین مانند فوم و یا پی وی سی استفاده کنید.

معایب دیوارپوش چوبی

در حالی که مزایای زیادی در مورد دیوارپوش چوبی آکوستیک وجود دارد، بهتر است به برخی از معایب آن نیز بپردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

دیوارکوب چوبی
دیوارپوش چوبی
  • پوسیدگی چوب: با توجه به این واقعیت که دیوارهای چوبی ضد آب نیستند، در صورت قرار گرفتن مداوم در معرض رطوبت می توانند پوسیده شوند. بسته به شدت پوسیدگی چوب، پانل ها را می توان سمباده زد و یا حتی به طور کلی تعویض کرد.
  • تغییر شکل چوب: اگرچه صفحات چوبی، درست مانند کفپوش چوبی، قبل از نصب نیاز به چند روز برای سازگاری در اتاق دارند، اما به مرور زمان رطوبت طبیعی خود را از دست می دهند. این منجر به جمع شدن چوب ها می شود که شکاف های متعددی در آن ایجاد می شود و در موارد شدید پانل ها حتی می توانند شکافته شوند.
  • نگهداری سخت: چوب در برابر رطوبت و شرایط خشک داخلی مستعد آسیب است و برای اطمینان از ماندگاری تا حد امکان به نگهداری مناسب نیاز دارد. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار در منحنی ها و شکاف های دیوارپوش چوبی آکوستیک، روش های خاصی مانند موم زنبور عسل وجود دارد و یا محلول های روغن معدنی باید به طور منظم اعمال شود و دیوارپوش ها باید هر هفته با یک پارچه تمیز شوند.

قیمت دیوارپوش آکوستیک چوبی

قیمت دیوارپوش آکوستیک چوبی با توجه به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد. متریال استفاده شده در دیوارپوش و همچنین متراژ مورد نیاز شما برای استفاده در دکوراسیون از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار است. دیوارپوش های چوبی مانند کابینت های چوبی کارانادکور که از جنس چوب یا ام دی اف هستند معمولا قیمت بالاتری دارند. برای بررسی قیمت دیوارپوش چوبی و سفارش طرح مورد نظر می توانید با شماره 09010577711 تماس بگیرید.

قیمت دیوارپوش چوبی آکوستیک
دیوارپوش چوبی آکوستیک

اجرای دیوارپوش آکوستیک

اجرا و نصب دیوارپوش باید توسط متخصصان این زمینه انجام شود. برای نصب دیوارپوش چوبی ابتدا یک پلان از دیوار انتخاب کرده و در صورت وجود فرو رفتگی یا برجستگی، دیوار تعمیر شده و بستر مناسب برای نصب دیوارپوش ایجاد می شود. سپس با ایجاد چارچوب تعیین شده، قطعات دیوارپوش جوبی آکوستیک نصب می شود.

سوالات متداول

دیوارپوش آکوستیک چوبی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیوارپوش آکوستیک چوبی، نوعی پنل دیواری بوده که برای عایق صدا و حرارت بوده که برای تزئین منزل نیز استفاده می شود. از این دیوارپوش برای عایق صدا در استودیوها و همچنین تزئین محل اداره و یا منازل استفاده می شود.

تفاوت دیوارپوش چوبی و پی وی سی چیست؟

دیوارپوش پی وی سی نوعی از دیوارکوب چوبی است که برای استفاده و نصب بهتر از پی وی سی با طرح چوب در آن استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا