دستگیره کابینت ممبران

انتخاب دستگیره کابینت ممبران نیازمند تحقیق و بررسی دقیق است چراکه شما حق انتخاب گسترده ای در این حوزه دارید. به طوری که اگر در خرید خود سرسری عمل کنید هر بار که چشمتان به این اشتباه زشت که در آشپزخانه جولان می دهد بیفتد احساس پشیمانی و عصبانیت از  هدر شدن پولتان شما را شدیدا آزار خواهد داد. بنابراین پیش از آن که هرگونه تصمیم عجولانه ای بگیرید ابتدا بنشینید و این متن را مطالعه کنید.

در ادامه می خواهیم به معرفی جنس و مدل انواع و همچنین قیمت دستگیره کابینت ممبران بپردازیم.

دستگیره کابینت ممبران

جنس انواع دستگیره کابینت ممبران

درواقع این دستگیره ها می تواند از جنس های مختلفی باشد به عنوان مثال دستگیره کابینت ممبران در مدل های مختلف از جنس های متفاوتی نیز ساخته می شوند . در ادامه به معرفی تمامی این جنس ها می پردازیم.

دستگیره فلزی و استیل کابینت ممبران

اگر نگرانید که رطوبت آشپزخانه باعث خراب شدن دستگیره های کابینت شما شود می توانید دستگیره فلزی یا استیل که آلیاژی مقاوم است را برگزینید. درواقع استیل یکی از محبوب ترین جنس های دستگیره برای این نوع کابینت ها محسوب می شود که در صنعت کابینت سازی و دکوراسیون جایگاه خوبی برای خود بدست آورده است. این دسته های نقره ای رنگ در اکثر موارد به خوبی با انواع کابینت‌ها هماهنگ می شوند.

نوشته های مشابه
دستگیره فلزی و استیل

دستگیره برنجی کابینت ممبران

دستگیره های برنجی یکی از انتخاب های معمول برای کابینت های هایگلاس، کابینت های ممبران و کابینت‌های چوبی است. البته با وجود اینکه می توان آن را انتخاب نمود اما باید به این نکته توجه داشت که دستگیره علاوه بر ایجاد سهولت در باز و بست کردن کابینت باید به زیبایی کابینت و در کل آشپزخانه نیز بیافزاید. بنابراین بهتر است ابتدا به جستجو سایر دستگیره کابینت ممبران جدید در بازار توجه نمایید تا مدل های جدید را از دست ندهید.

دستگیره برنجی

دستگیره چوبی برای کابینت ممبران

برای اینکه آشپزخانه خود را از بی روحی خارج کرده و گرمای آن را بیشتر کنید این نوع از دستگیره برای شما بسیار مناسب است. البته باید توجه داشته باشید که این دستگیره ها از لحاظ مقاومت و میزان سفارش در میان سایر خریداران محبوبیت کمتری دارد. اما به دلیل رنگ چوبی که دارد جذابیت بسایر خاصی به دستگیره کابینت ممبران صدفی و قهوه ای می بخشد اگر کابینت صدفی یا قهوه ای دارید دستگیره چوبی یکی از بهترین گزینه هاست.

دستگیره سرامیکی کابینت ممبران

دستگیره سرامیکی با ظاهر کلاسیک خود به آشپزخانه شما گرمی و جذابیت خاصی می بخشند. در این نوع از دستگیره ها سرامیک در بخشی از آن به کار می رود و قسمتی که دستگیره را به کابینت وصل می کند از جنس فلز به رنگ های طلایی یا نقره ای است که بخش سرامیکی آن را می تون با طرح های مختلف مانند گل های رنگی تزئین نمود.

نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که این جنس به عنوان دستگیره کابینت ممبران سفید مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین این دستگیره یکی از انتخاب های مناسب برای کابینت ممبران سفید محسوب می شود.

نکات مهم در انتخاب رنگ دستگیره کابینت ممبران

انتخاب دستگیره در ارتباط مستقیم با رنگ کابینت است. برای انتخاب رنگ دستگیره‌ برای کابینت ممبران باید یک سری اصول را به شما خاطر نشان کنیم.

رنگ دستگیره

اگر کابینت رنگ روشنی دارد بهتر است برای دستگیره ی آن از رنگی تیره ‌تر انتخاب کنید. به عنوان مثال دستگیره کابینت ممبران قهوه ای روشن بهتر است از جنس برنجی یا چوبی تیره تر باشد تا به قولی بتواند خود را بکند و به چشم بیاید. همچنین برای کابینت های سفید مات یا چوبی و کلاسیک، انتخاب دستگیره سیاه و مات انتخاب عاقلانه ایست. دقت نمایید که اگر کابینت شما مات باشد انتخاب یک دستگیره براق برای آن اصلا جالب نیست و هماهنگی ایجاد نمی کند.

مدل های دستگیره ممبران

انتخاب از میان انواع دستگیره کابینت ممبران کاملا سلیقه ای است. در ادامه دو مدل از این دسته ها را به شما معرفی می کنیم تا در انتخابی آگاهانه شما را یاری کرده باشیم.

مدل های دستگیره mmeberane

دستگیره خطی یا میله ای کابینت ممبران

این مدل از دستگیره‌ها به شکل یک خط کوتاه یا بلند هستند که به صورت افقی یا عمودی روی کابینت قرار می ‌گیرند. از این مدل دستگیره برای کابینت ممبران می توان شکل های مستطیل تخت، مستطیل محدب و یا مستطیل مقعر انتخاب نمود.

دستگیره دکمه‌ای کابینت ممبران

همانطور که در عکس مشاهده می کنید این دستگیره واقعا به شکل دکمه روی کابینت شما کار می شود و می تواند شکل های متنوعی داشته باشد. به عنوان مثال کروی شکل، مکعب مربع، بیضی، نیم ‌دایره‌ یا دایره کامل. البته می توان از این دستگیره در ابتدا و انتهای دستگیره خطی استفاده نمود که حالت ترکیبی دارد.

نکات مهم در انتخاب مدل دستگیره کابینت ممبران

درصورتی که روی کابینت شما طرح هایی مانند خطوط و نقش‌ و نگارهای صاف و شکسته‌ ‌وجود دارد (یعنی ظاهری کلاسیک) نباید از دستگیره‌های منحنی با شمایل نرم و مدرن انتخاب نمایید. بهترین دستگیره کابینت ممبران برای این نوع کابینت، دستگیره خطی و شکسته است که هماهنگی بالایی با زمینه دارد. و اگر کابینت‌ شما دارای نقش‌ و خطوطی منحنی وار است یک دستگیره منحنی شکل گزینه مناسبی خواهد بود.

به علاوه دستگیره سرامیکی با رنگ روشن مانند صدفی برای کابینت های چوبی مات و روشن که ظاهری سلطنتی و قدیمی دارند، بهترین گزینه محسوب می شوند.

دستگیره کابینت ممبران سفید

یک تکنیک که می توانید با استفاده از آن به زیبایی کابینت های خود بیافزایید استفاده از دستگیره‌هایی متفاوت برای کشوهایتان است. البته ایجاد این تفاوت در دستگیره کشوها بسیار حساس بوده و باید دقت زیادی در آن به خرج دهید. به عنوان مثال اگر تمامی دستگیره‌ها خطی هستند نمی توانید دستگیره کشوها را از مدل دکمه ای انتخاب نمایید. دستگیره ها نباید تا این حد متفاوت باشند.

مثلا ترکیب طرح دایره و نیم ‌دایره یا خطی و نیم مستطیل مقعر تلفیق های مناسبی هستند. به علاوه شما می توانید برای کابینت‌های با طرح چوب، دستگیره‌های خطی استیل که با رنگ چوب به کار رفته روی کابینت‌ ها هماهنگ است انتخاب نمایید.

اگر دستگیره‌ کابینت ممبران دکمه‌ای را نمی پسندید، دستگیره‌ حلقه‌ای که با اشکال منحنی ظاهری مدرن و با اشکال شکسته ظاهری کلاسیک به کابینت می بخشند انتخاب مناسبی برای شما هستند. ترکیب این دستگیره‌ها با دستگیره خطی می تواند سبکی جذاب به آشپزخانه شما ببخشد.

به یاد داشته باشید که همیشه برای ایجاد تنوع در آشپزخانه لازم نیست کل کابینت ها را عوض نمایید. شما می توانید به کابینت های خود جلوه ای تازه فقط با تعویض دستگیره های آن ها ببخشید. این کار از هر دو جهت ذخیره وقت و هزینه به نفعتان است.

دستگیره کابینت ممبران صدفی

قیمت دستگیره کابینت ممبران

قیمت انواع دستگیره کابینت ممبران بر اساس سایز، رنگ، جنس و مدلشان متفاوت است. به عنوان مثال سایز های استاندارد دستگیره مضربی از عدد 32 هستند مانند: 16-32-64-96. همچنین از نظر رنگ دستگیره های کابینت به رنگ طلایی، نقره ای ساتن یا کروم، زیتونی، کافی یا نسکافه ای و غیره تقسیم می شوند. شما می توانید از طریق کارانا دکوراسیون اقدام به سفارش و خرید کابینت های ممبران با دستگیره های دلخواه و قیمت ارزان نمایید. ممنون از همراهی شما صاحبان سلیقه با کارانا دکور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا