مبل چستر ترک : مد جدید مبل چستر ترکیه ای

مبل چستر ترک یکی از چشم نواز ترین محصولاتی است که در هر منزلی می تواند به عنوان دکوراسیونی جذاب استفاده شود. چیدمان این مبل ها باعث ایجاد فضای لوکس و لاکچری در خانه و محیط کار می ‌شود و دلیل آن نیز تم های رنگی بسیار جذاب، طراحی منحصر به فرد و متریال مورد استفاده در آن می باشد. این مبل مدلی از مبل چستر است که در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و همانند تمامی مدل های این سبک، فضایی سلطنتی و مدرن را به محیط می بخشد. در ادامه به بررسی این مدل از مبل می پردازیم.

مبل چستر ترک

مبل چستر ترک چیست؟

یکی از نکات اصلی هر منزل که در دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارد مبل محسوب می شود. به همین جهت می بایست در انتخاب نوع مبل دقت فراوانی داشته باشیم. یکی از محبوب ترین مدل های چستر، مبل ترکیه ای می باشد. علاوه بر سبک سلطنتی بریتانیایی که این مدل دارند ساختار اصلی شان را از طراحی های ایتالیایی الهام گرفته اند. به همین دلیل همچون سایر کالاهای ترک مانند لباس این مدل از مبل نیز جزء محبوب ترین کالا ها در بین هم دسته هایش در دنیا می باشد. به دلیل این نوآوری در ساخت هست که  کشورهایی چون ایران در عرصه تولید مبلمان، از ترکیه ایده می‌گیرند و امروزه شاهد این هستیم که نجاران ایرانی توانسته اند این مدل از مبلمان را مانند مبل ال چستر در کشور با هزینه ای بسیار مناسب تر تولید کنند.

مبل چستر ترکیه

ویژگی های مبل چستر ترک

مبل چستر ترک، ترکیبی بسیار جذاب از چوب و پارچه و چرم هستند که سبب ایجاد طرفداران بسیار زیادی در سطح بین المللی می شود. معمولاً در سه سبک متفاوت تمام پارچه، چرم و پارچه و تمام چرم این مبل ها روانه ی بازار می گردند. در ساخت این مبل ها پارچه نقش بسیار مهمی را دارد و به همین دلیل در تهیه این مبل ها از پارچه های با کیفیت و مرغوبی استفاده می شود. راحتی این مبل ها دیگر ویژگی بارز آنها است. در ادامه به بررسی معایب و مزایای این مدل از مبل می پردازیم.

قیمت مبل چستر ترک

مزیت های مبل چستر ترک

از اصلی ترین مزایای این مبل ها می توانیم به استفاده از متریال با کیفیت در ساخت آن ها، روکش های بسیار زیبا و با کیفیت، استفاده از پارچه های چرم اعلا ، طراحی بی نظیر متناسب با انواع دکوراسیون های مدرن، راحتی مثال‌ زدنی و زیبایی بصری و جلوه گری بسیار شیک اشاره نمود. قسمت نشیمن این مبل ها از اسفنج با تراکم بالا به همراه فنر ساخته شده و باعث می شود مانند یک تشک طبی خستگی  یک روز سخت کاری از بدنتان با نشستن بر روی آن خارج شود.

نوشته های مشابه

معایب چستر ترک

تنها عیبی که این مدل از  مبل می‌تواند داشته باشد هزینه های ارزی و قیمت تمام شده بالای آن در صورت وارد کردن از کشور ترکیه می باشد. به دلیل نوسانات ارز در کشورمان ممکن است گاهی قیمت‌ های سرسام‌ آوری بر روی این مبل ها قرار داده شود.

مبل چستر ترکیه ای

انواع مدل مبل چستر ترک

مدل های مختلف این مبل را می‌توانید از روی جنس پارچه، حالت پشتی، دسته و رنگ و حتی اندازه پایه‌ های آن تشخیص دهید. اندازه پایه های مبل تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر آن دارند همچنین مبل های ترک در سبک چستر  از پارچه های مختلفی تهیه می شوند که همین امر باعث ایجاد مدل های مختلف در آن می گردد. به عنوان مثال در تهیه مبل کلاسیک ترک از هنر اصیل ایرانی مانند منبت کاری و معرق کاری استفاده شده است و نقش و نگارهای بسیار زیبایی بر روی آن وجود دارد.

مدل مبل چستر ترک

متریال بکار رفته در مبل چستر ترکیه ای

در ساخت این مبل ها معمولاً از متریال بسیار با کیفیتی استفاده می‌ کنند که باعث ماندگاری و دوام آن می‌شود. ۳ متریال اصلی که در تهیه مبل چستر ترکی استفاده می شود به شرح زیر می باشد

 چوب

 اصلی‌ترین عامل ماندگاری و دوام این مبل ها چوب مورد استفاده در آنها می باشد. کیفیت این چوب ها در شکل ظاهری و اسکلت مبل تاثیرگذار است و علاوه بر آن تحمل روند ساخت مبلمان مانند برش، کنده کاری، گونیا سلزی و اتصالات را نیز  دارند. چوب های مورد استفاده اصلی در این مبل ها، راش، روس و گردو می باشند که به راحتی تَرک بر نمی دارند و جلوه ای بی نظیر به منزل شما می دهند.

Turkish Chester sofa

پارچه مبل چستر ترک

چرم عضو جدایی ناپذیر در ساختار این مبل ها هستند. روکش چرم این مدل ها به دو صورت مصنوعی و طبیعی قرار داده می شود که نوع طبیعی آن از کیفیت بالاتری برخوردار است. علاوه بر چرم از مدل های پارچه نیز در ساخت چستر ترک استفاده می شود. پارچه های پرزدار و برجسته و پارچه‌ های چرمی از جمله این موارد می باشند. چرم پارچه ای مانند مبلی ملیتا، مبلی هانزو و مبلی مایا و پارچه های پرزدار از جمله مبلی سافت، مبلی پورش، مبلی مازراتی و مبلی جاسمین از پرکاربردترین موارد در ساخت این مبل ها هستند.

مدل ترک مبل چستر

اسفنج و فوم

 استفاده از اسفنج و فوم با دانسیته ی مناسب می‌تواند به هرچی با کیفیت تر شدن مبل چستر ترک کمک کند. دلیل اصلی راحت بودن این مبل ها استفاده از اسفنج ها با دانسیته ۳۵ تا ۴۰ و همچنین فوم های سرد ویژه می باشد. این مواد تا سال ها قابلیت ارتجاعی و کشی خود را حفظ می کنند و به افزایش طول عمر مفید این مبل کمک می نماید. در مقابل شما در مبل های نامرغوب ترک، بعد از چند بار نشستن و برخاستن فرورفتگی را مشاهده می‌کنید و مبل نسبت به روز اول ظاهر زیبای خود را از دست می دهد،

مبل چسترفیلد ترک

لمس دوزی های بی نظیر مبل

 یکی از اصلی ترین دلایل زیبایی مبل چستر ترک، لمسه دوزی هایی است که به روش خیاطی یا با ماشین های پیشرفته بر روی آن ها انجام می‌شود. در مبل های ترک لمسه دوزی معمولاً با دست انجام می‌شود که سبب هرچه زیباتر شدن آن می گردد. انواع لمسه دوزی این مبل ها شامل موارد زیر می باشد:

 لمس دوزی با دکمه

 لمس دوزی لوزی

 لمس دوزی مربعی

 لمسه دوزی با خطوط موازی

لمس دوزی های بی نظیر مبل ترک چسترفیلد

رنگ بندی مبل چستر ترک به چه صورت است؟

رنگ بندی بسیار متنوعی که در ساخت مبلمان استفاده می‌شود تاثیر شگفت انگیزی بر دکوراسیون منزل شما می گذارد. معمولاً انتخاب رنگ مبل باید به گونه ای باشد که با فرش و پرده همخوانی داشته باشد. در ساخت این مبل ها علاوه بر پارچه به موضوع طیف رنگی توجه ویژه می شود و به عنوان یک پارامتر بسیار مهم در فرآیند تولید شناخته می گردد.. به همین دلیل از جدید ترین رنگ های ترند دنیا در ساخت آن استفاده می شود و از این جهت تنوع رنگی بسیار زیادی را می‌توانید در مدل مبل ترک چستر مشاهده کنید. معمولاً در این مبل ها برای زیبایی هر چه بیشتر از ۲ مبل با تم رنگی یکسان و ۲  مبل با تم متضاد رنگی استفاده می شود.

رنگ بندی مبل چستر ترک

پیشنهاد کارانا برای چیدمان دکوراسیون با مبل چستر ترکی

شما از این مبل ها در اتاق پذیرایی اتاق کار و فضاهای دیگر منزل می توانید استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانید راحت تر رنگ و هارمونی مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید برای اتاق نشیمن و فضاهای ساده تر از رنگ های ساده و جذاب و برای فضاهای رسمی از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. دقت داشته باشید برای دکوراسیون دفتر کار از مبل های ترک چستر که دسته های صاف دارند، استفاده کنید زیرا رسمیت بیشتری داشته و مناسب این محیط ها می باشد  در طراحی دکوراسیون با این مبل از شلوغ کاری پرهیز کنید و اگر علاقه به دکوراسیون کلاسیک دارید، چرم به رنگ قهوه ای برای این مورد می تواند بسیار مناسب باشد.

Turkish Chesterfield sofa

عوانل موثر بر قیمت مبل چستر ترک

اصلی ترین عوامل موثر بر تغییر نرخ این مبل ها عبارت اند از:

تغیرات نرخ ارز

اصلی ترین عامل موثر بر قیمت این مبل ها نرخ ارز در کشور ما می باشد. به دلیل واردات مترال این مبل از کشور ترکیه و نوسانات ارز قیمت آن ممکن است در بازه‌ های زمانی دچار نوسانات شدیدی شود.

جنس متیرال مبل

جنس مواد به کار رفته در مبل چستر ترک  نیز هر چه با کیفیت تر و مرغوب تر باشد قیمت نهایی مبل ترک را افزایش می دهد. نه تنها چوب و پارچه بلکه فوم و یا پنبه مورد استفاده در مبل و چسب و حتی نوع رنگ آمیزی آن نیز بر قیمت مبل تاثیر می گذارد. مثلا اگر به جای فوم سرد از فوم گرم در این مبل استفاده شود، شاید قیمت آن کمی ارزان تر گردد ولی تنها سه ماه کیفیت ظاهری خود را حفظ می کند. در چنین مواردی خرید گران تر  می تواند ارزشمند باشد.

جنس متیرال مبل چستر ترک

گارانتی مدل مبل چستر ترکیه ای

نوع گارانتی مبل نیز می تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد. به عنوان مثال مبل بدون گارانتی ممکن است نسبت به مبلی که دارای گارانتی است کمی ارزان تر باشد ولی بهتر است شما در هنگام خرید مبل با گارانتی را انتخاب کنید تا در صورت وجود مشکل امکان جبران خسارت وجود داشته باشد.

نمایندگی فروش

خرید از نمایندگی های معتبر می تواند بر قیمت مبل چستر  تاثیر بگذارد. البته کیفیت این محصولات در تمام فروشگاه ها یکسان نیست و خرید ارزان تر از فروشگاه های ناشناخته به منزلی خرید با کیفیت نخواهد بود.

طراحی دسته ها

نقش و نگاره های حک شده بر روی مبل آخرین عاملی است که بر نرخ آن موثر است و هر چه میزان این نقش ها بیشتر باشد قیمت نهایی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 دسته ها ی ترک مبل چستر

نکات مهم در مورد خرید مبل چستر ترک

در یک محیط سنتی بهتر از رنگ های تیره برای مبل خود استفاده کنید. بهترین گزینه برای این فضاها، استفاده از چرم سنگین می باشد زیرا با چین محیط هایی کاملا هم خوانی دارد و زیبایی مکان را دو چندان خواهد نمود/

  • قبل از خرید دقت کنید برای چه فضایی این مبل را تهیه می کنید و چه رنگ هایی در آن فضا وجود دارند تا بتوانید متناسب با ابعاد و اندازه محیط بهترین خرید را داشته باشید.
  • قبل از خرید باید اطمینان حاصل کنید که مبل مورد نظر شما گارانتی معتبری داشته باشد زیرا مبل اصیل ترک دارای گارانتی تضمین کیفیت است تا در صورت وجود هر گونه مشکل به راحتی خریدار بتواند آن را تعویض کند و خسارت وارد شده به او جبران گردد.

خرید مبل چستر ترکیه از کارانا

شما می توانید انواع مبلمان چستر ترک با مناسب ترین قیمت و با کیفیتی مثال زدنی را از کارانا تهیه کنید. کارشناسان تیم کارانا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه ی قیمت این مبل ها و همچنین انتخاب بهترین مبل متناسب با محیط مورد استفاده شما می باشند. همچنین می توانید از مشاوره رایگان ما در انتخاب رنگ بندی با هارمونی فضای منزلتان نیز بهره مند شوید. همواره رضایت خاطر شما هم وطنان عزیز هدف ما در کارانا بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا