قیمت کابینت چوبی : قیمت کابینت تمام چوب 1402

قیمت کابینت چوبی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و شما با شناخت این موارد می توانید متناسب با بودجه خود بهترین کابینت چوبی را انتخاب کنید. همواره کابینت ها نقشی اساسی در دکوراسیون منزل داشتند و وجود کابینت مرغوب سبب می شود تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها با استفاده از آن تا سالیان متوالی، بتوانید محفلی گرم و دلنشین را در آشپزخانه خود به وجود بیاورید. در ادامه قصد داریم تمامی مواردی که بر قیمت یک کابینت تأثیر می‌گذارند و قیمت انواع آن را بیان نماییم.

قیمت کابینت چوبی کارانا دکور

قیمت کابینت چوبی در سال 1402

نوع کابینتحداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)
کابینت چوبی 6،500،00020،000،000

عوامل موثر بر قیمت کابینت چوبی

معمولاً عوامل متعددی در تعیین قیمت کابینت چوبی نقش دارند. بعنوان نمونه نوع چوبی که در آن استفاده می شود، نوع ابزار مورد استفاده و میزان حکاکی بر روی کابینت می تواند بر قیمت نهایی موثر باشد  در ادامه اصلی‌ترین دلایل تاثیر گذار و قیمت را برای شما بازگو می کنیم.

نوع طراحی

معمولاً برای طراحی کابینت ها مثل اللخصوص کابینت های ممبران و ام دی اف کلاسیک و همچنین تمام چوب که بعضا دارای طرح های خاص هستند از نرم افزار های سه بعدی و تخصصی استفاده می شود که هزینه آن به صورت پروژه ای به طراح مورد نظر پرداخت می شود. کابینت ها از شیوه طراحی قدیمی فاصله گرفتند و امروز تمامی طراحی ها به وسیله دستگاه‌ های پیشرفته انجام می شود. هر چقدر پیچیدگی این طرح و مدل بیشتر باشد طبیعت قیمت کابینت نیز افزایش خواهد یافت. ریزه کاری ها و ریزه کاری ها در این طراحی می تواند موثر و قیمت باشد.

تاثیر نوع طراحی بر قیمت کابینت چوبی

متیرال

یکی از اصلی ترین عوامل موثر متریال و نوع چوب های مورد استفاده در کابینت خواهد بود. خرید چوب اصلی ترین قسمت این ماجرا می باشد. اگر چوب ها به صورت وارداتی باشد قیمت بالاتری به دلیل شناور بودن نرخ ارز خواهند داشت. چوب روس معمولاً جزو ارزانترین چوب های وارداتی است که کیفیت بالایی ندارد ولی ترکیب این چوب با چوب های مانند راش و بلوط می تواند کیفیت را بالاتر برده و  قیمت کابینت چوبی سفید را پایین تر بیاورد. استفاده از رنگ در کابینت نیز بر قیمت آن موثر است. رنگ مورد استفاده برای لایه محافظ و پوششی که جهت حفاظت و زیبایی بدنه استفاده می شود، هرچخ با کیفیت تر باشد قیمت آن کابینت بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه
تاثیر هزینه متریال بر قیمت کابینت چوبی

نوع یراق

یراق آلات تیز بر قیمت نهایی کابینت تاثیر گذار است. به عنوان مثال استفاده از دستگیره ها و لولا های مرغوب تر موثر بر قیمت نهایی پروژه خواهد بود. همچنین استفاده از برخی اشیای تزئینی بر روی کابینت می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد.

نصب کابینت

تولید یک کابینت به کارگاه آن، میزان حرفه ای بودن کارکنان و تجهیزات به روز بستگی دارد. هر چه سه فاکتور از کیفیت بیشتری برخوردار باشند مطمئنا سرمایه بیشتری برای آن ها هزینه شده و قیمت کابینت چوبی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شاید این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی قیمت ها داشته باشد اما در کیفیت و ظاهر کابینت ها بسیار موثر است زیرا تفاوت بین یک نصاب حرفه‌ای با یک نصاب عادی بسیار زیاد خواهد.

هزینه نصب کابینت چوبی

قیمت کابینت طرح چوب به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از اصلی ترین چالش هایی که همواره کابینت سازان با مشتریان خود دارند قیمت است زیرا تغییرات زیادی باعث نوسانات قیمت در بازه های زمانی مختلف می شود. ولی در مورد کابینت هایی که از روکش مانند نمونه های کابینت طرح چوب استفاده می‌کنند معمولاً کابینت‌ ساز نگران این موضوع نیست. زیرا معمولاً این کابینت ها در زمره کابینت های لوکس و گرانقیمت قرار می‌گیرند و مشتریان آن غالباً هزینه برایشان مهم نیست.  ما سعی داریم اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت این مدل از کابینت ها را عنوان کنیم.

عوامل موثر بر قیمت کابینت چوبی

نوع روکش

روکش باید با فرایند پرس بر روی چوب خام قرار بگیرد و طبیعی است که فرآیند پرس تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی خواهد داشت در زمان سفارش و خرید کابینت روکش چوب به این مورد باید بسار دقت شود، زیرا روکش های متفاوت به روش های مختلفی بر روی چوب قرار می گیرد. همچنین انواع روکش می تواند از جنس بلوط، گردو، راش باشد که چوب های گران قیمتی هستند. همچنین روکش باید به دو طرف درب ها زده شود. از همین رو استفاده از روکش ارزان‌ تر در نمای پشتی در می‌تواند و قیمت نهایی موثر باشد.

قیمت روکش کابینت طرح چوب

ابزار حکاکی درب

پس از اینکه فرآیند پرس به اتمام رسید درب ها باید برش بخورد و عملیات حکاکی بر روی آنها صورت پذیرد. به دلیل پیچیدگی منبت هایی که بر روی درب ها قرار می گیرد می بایست ظرافت بسیار خاصی در این کار را رعایت شود و هر چی این منبت ها بیشتر و عمیق تر زده شود قیمت کابینت چوبی نیز افزایش می یابد. از همین‌ رو ابزاری که برای این کار استفاده می‌شود بسیار تاثیر گذار بر هزینه خواهد بود.

رنگ درب

رنگ آمیزی درب ها خود یکی از اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت کابینت چوبی است. نوع رنگ آمیزی روکش چوبی بستگی به طراحی کابینت دارد. مثلاً در کابینت های سبک های کلاسیک از رنگ های پلی اورتان استفاده می‌شود و در سبک های مدرن نیز از سیلر کیلر استفاده می گردد. این نوع رنگ آمیزی های مختلف، در کنار  تغییرات مدل رنگ بر قیمت و هزینه نهایی تاثیر می‌ گذارد.

قیمت کابینت طرح چوب با رنگ درب

جنس مغز ورق

از دیگر عوامل موثر، جنس مغز ام‌ دی‌ اف در ها است. معمولاً در گذشته از نئوپان برای ورق زیر استفاده می کردند اما با افزایش تولید ام دی اف و کیفیت بالای این محصول امروز شاهد کاهش استفاده از نئوپان هستیم. با توجه به قیمت بالایی که کابینت های دارای روکش دارند معمولاً برای کاهش هزینه از نئوپان استفاده می شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی

قیمت کابینت چوبی یا تمام چوب که در انواع مختلفی مانند ام دی اف و نئو کلاسیک در بازار یافت می‌شود به صورت متری محاسبه می شود ولی پاسخ به این سوال که هر متر کابینت چقدر است امکان پذیر نیست. چون هزینه کابینتی که برای آشپزخانه به صورت متری ساخته می‌شود تنها شامل متریال استفاده در آن خواهد شد و یراق آلات رنگ آمیزی و روکش هایی که به صورت جدا بر روی آن قرار بگیرد قیمتی متفاوت را ایجاد می کند. معمولاً این شغل نیز اتحادیه دارد که هر ساله قیمت های مصوب را به آن ها ابلاغ می‌کند و اکثر اختلاف نظرها در مورد قیمت ها به دلیل نا  آگاهی  از قوانین و نوع فرایند ساخت کابینت می باشد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی

به عنوان مثال در برخی کابینت ها می بایست صفحه روی آن توسط مشتری تهیه شود. همچنین تنوع بسیار زیاد دستگیره ها و اکسسوری ها باعث می شود که هزینه آن با خود مشتری باشد تا مدل مورد نظرش را تهیه کنند.اتحادیه معمولاً برای کابینت های روکشی و تمام چوب از سه فاکتور استفاده می کند. هزینه بر حسب متر طول، هزینه بر حسب متر مربع (نما) و هزینه تعداد ستون و سرستون. در کابینت های زمینی دیواری و ویترین اجزای آن بر حسب طول محاسبه هزینه می شود و محاسبه هزینه بر اساس مترمربع برای بیشتر کمد و کتابخانه ها است.

قیمت کابینت تمام چوب

قیمت چوب کابینت چقدر است؟

چوب ها با توجه به کیفیت و مقاومتی که دارند از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. مثلا راش و ملچ بسیار گران است و در مقابل ام دی اف از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد. چوب های گرانقیمت دیگر مانند گردو و  بلوط می تواند قیمت کابینت چوبی مورد نظر شما را بالا ببرد و در مقابل استفاده از این روش باعث کاهش قیمت می شود.

قیمت چوب کابینت

قیمت کابینت چوبی با چوب بلوط

چوب بلوط از نظر استحکام و هزینه برتری  زیادی به سایر چوب ها مثل راش دارد. کابینت های از این جنس معمولاً جزو  بهترین ها به شمار می آیند. قیمت کابینت هایی که با چوب بلوط ساخته می شوند در حدود ۷ تا ۱۰ میلیون قیمت گذاری می شود. این قیمت گذاری بر حسب متر طول است و ممکن است با توجه به مدل های مختلف چوب بلوط تغییراتی را ایجاد کند.

قیمت کابینت با چوب بلوط

ققیمت کابینت چوبی با چوب گردو

چوب گردو از مرغوب ترین و گران قیمت ترین چوب های موجود در بازار است که از کشور های و آمریکا وارد می‌شود. شکل پذیری گردو زیاد است و به راحتی بر روی آن منبت کاری و طراحی می شود. این چوب نیز جزوه دسته چوب های لوکس و لاکچری می باشد بنا براین قیمت کابینت چوبی با چوب گردو بالا است و اگر در فکر کم هزینه کردن هستید بهتر است از خرید این کابینت منصرف شوید.

قیمت کابینت چوب گردو

قیمت کابینت چوبی سلطنتی

این کابینت ها به دو دسته تمام چوب و روکش تقسیم می‌شود که هر کدام قیمت‌ های متفاوتی دارند. کابینت هایی از جنس چوب که در این سبک ساخته می شوند معمولا قیمت بیشتری نسبت به سبک روکش دار، دارند.

قیمت کابینت چوبی با چوب راش

کابینت هایی که با استفاده از راش ساخته می شوند از هزینه مقرون به صرفه تری نسبت به سایر چوب ها برخوردار می باشد. بهترین نوع این چوب از کشور گرجستان وارد می‌شود که رگه های قرمز رنگ در آن وجود دارد.

روش هایی برای کاهش قیمت کابینت چوبی آشپزخانه

استفاده از ورق های ام دی اف ایرانی به جای خارجی می‌تواند تاثیر بر قیمت نهایی پروژه ایجاد کند. این مورد هم در بر قیمت کابینت هایی مانند ممبران تاثیر دارند هم قیمت کابینت ام دی اف و هم قیمت کابینت روکش چوب زیرا این ورقه ها کیفیت پایین تری نسبت به ورقه های خارجی دارند. مثلا ام دی اف و روس به جای راش و بلوط می‌تواند در قیمت نهایی پروژه تغییر ایجاد کنید. روکش های چوب ارزان تر و کاهش ضخامت روکش چوب دیگر گزینه موثر بر کم کردن هزینه های کابینت می باشد. همچنین استفاده از روکش طبیعی باعث گرانتر شدن هزینه می شود پس می توانید از روکش های مصنوعی برای این امر استفاده کنید.رنگ های ارزان تر را می توانید جایگزین رنگ های پلی اورتان خارجی گران قیمت کنید.

 کاهش قیمت کابینت چوبی آشپزخانه

اطلاع از قیمت کابینت چوبی آشپزخانه در کارانا

شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع کابینت آشپزخانه با کارشناسان کارانا ارتباط برقرار کنید تا در کسری از زمان به تمامی جواب های خود دست پیدا کنید. همچنین می توانید بودجه مورد نظرتان را به کارشناسان این تیم طراحی دکوراسیون بگویید تا به شما پیشنهاد هایی برای انتخاب بهترین کابینت متناسب با آن بودجه را داشته باشند. همواره رضایت خاطر شما هم وطنان عزیز هدف ما در کارانا بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا