کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف همیشه با کابینت های تمام چوب مقایسه می شود اما همیشه چوب برنده است؟ این رایج ترین تصور هنگام مقایسه بین چوب و تخته MDF است. چوب به عنوان یک ماده قوی و محکم در نظر گرفته می شود در حالی که تخته MDF اغلب به عنوان یک جایگزین ضعیف و ارزان در نظر گرفته می شود. حقیقت این است که هر دو مزایا و معایب خود را برای بازسازی آشپزخانه دارند. با وجود باور عمومی ، چوب همیشه انتخاب برتر نیست. در برخی موارد ممکن است تخته MDF ماده بهتری باشد.

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف چیست؟

برای افرادی که جایگزین ارزان تر اما قوی تری را برای چوب ترجیح می دهند ، MDF وجود دارد. اما چوب ام دی اف چیست؟

MDF مخفف یک نوع چوب مهندسی شده است. نام کامل آن Medium-Density Fiberboard (تخته فیبر با چگالی متوسط) ​​است. ام دی اف شامل صفحات نازک ساخته شده از الیاف چوب ، رزین و موم است. وقتی صحبت از چوب مهندسی می شود ، MDF اغلب یک سطح بالاتر از تخته سه لا در نظر گرفته می شود. متراکم تر ، قوی تر و با دوام تر است. به همین دلایل ، تقریباً به اندازه چوب خالص کاربرد دارد.

بسیاری از صاحبخانه ها تمایل دارند که کابینت ام دی اف را با این دیدگاه نگاه کنند که وقتی در برابر چوب اندازه گیری می شود عملکرد ضعیفی دارد. اما همانطور که در ابتدا اشاره کردیم ، چوب خالص و MDF نقاط مثبت و منفی خود را دارند. شرایطی وجود دارد که حتی کابینت ام دی اف انتخاب برتر است.

نوشته های مشابه

قبل از اینکه مزایا و معایب MDF را بیان کنیم ، مهم است که توجه داشته باشید که انواع مختلفی از این چوب مهندسی شده وجود دارد. آنها از نظر چگالی ، اندازه ، نوع چسب ، میزان رطوبت ، گونه چوب و ضخامت متفاوت هستند. هرچه برد MDF ضخیم تر و متراکم تر باشد ، هزینه آن نیز بیشتر است.

نکات مثبت و منفی کابینت ام دی اف آشپزخانه

نکات مثبت:

  • کابینت های ام دی اف مقرون به صرفه تر از اکثر کابینت های چوبی هستند.
  • MDF یک محصول بازیافت شده محسوب می شود زیرا از مواد زائد ساخته شده است.
  • کابینت ام دی اف دارای سطحی صاف است که ترک نمی خورد و موج دار نمی شود و این باعث می شود یک انتخاب عالی برای کابینت های رنگ شده باشد.
  • چوب مهندسی شده مانند ام دی اف از حمله ی حشرات و دیگر حملات آفات در امان است.

نکات منفی:

  • فرورفتگی و خط و خش در کابینت ام دی اف قابل رفع نیست.
  • MDF سنگین تر از چوب یا تخته سه لا است زیرا مواد بسیار متراکم هستند.
  • ام دی اف باید با پرایمر و رنگ آب بندی شود تا در معرض جذب آب قرار نگیرد.

آشنایی با کابینت ام دی اف جدید

 این مدل از کابینت ها از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته شده و به همین دلیل از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع هستند. در انواع طرح کابینت mdf می‌توانیم به نوع هایگلاس و کابینت ممبران کارانا دکور آن اشاره کرد که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. این کابینت ها توانایی بسیار زیادی در هماهنگی با سایر وسایل داخل آشپزخانه دارند و همین دلیل دست شما برای چیدمان سایر عناصر داخل آشپزخانه با بین کابینت ها باز خواهد بود.

انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت ها بر اساس متریال و طرح هایی که بر روی آن ها استفاده می شود، دسته بندی و نامگذاری می شود. به طور کلی کابینت هایی از این جنس، دارای دو نوع مختلف هستند که از نظر طرح با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی این دو نوع می پردازیم:

طرح کابینت ام دی اف کلاسیک

در این سبک کابینت معمولاً با استفاده از چوب روکش چوب و ورق های ام دی اف قسمت های اصلی کابینت مانند درب، تاج، ستون و سرستون ها ساخته می شود. این کابینت از چوب هایی مانند راش و گردو در رنگ های مانند قهوه ای روشن ساخته شده و جذابیت خاص با آشپزخانه شما می بخشد. به طور کلی کابینت کلاسیک تنوع بسیار زیادی در طرح دارد و فضای سلطنتی به آشپزخانه شما هدیه می دهد.

بهترین مدل کابینت ام دی اف

مدل کابینت ام دی اف مدرن

برخلاف کابینت هایی که در سبک کلاسیک ساخته می شود، این نوع کابینت بسیار ساده و با ظاهری بدون طرح های گوناگون است. کابینت مدرن بیشتر از ورقه های ام دی اف ملامینه و پی وی سی در ساختارش استفاده شده و برخلاف نوع کلاسیک که سر ستون هایی همراه با گل منبت و تاج بر دسته دارند، چنین المان هایی در آن وجود ندارد و همه اجزای کابینت به شکلی کاملاً ساده طراحی و اجرا می شوند. نوع مدرن ام دی اف، به دلیل رنگهای ثابتی که دارد نیازی به رنگ آمیزی ندارد و می توانید آن را به صورت آماده در آشپزخانه خود اجرا کنید.

کابینت ام دی اف مدرن

اجزای کابینت ام دی اف

در ساخت این کابینت ها معمولاً اجزای ثابت وجود دارد که با انتخاب مناسب ترین نوع هرکدام می توانید جذابیت خاص با آشپز خانه خود ببخشید. به طور کلی اجزای کابینت mdf به شرح زیر می باشد:

بدنه

همان اسکلت کابینت که وسایل آشپزخانه در درون آن قرار می‌گیرند و به دیوار متصل می‌شود را بدنه می‌گویند که باید از استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند بار وسایل داخل خود را تحمل کند. معمولاً برای اینکه ام دی اف مقاومت بسیار بالایی دارد بدنه های کابینت ها را از این جنس می سازند.

کابینت ام دی اف جدید

درب

 دیگر قسمت کابینت که بیشتر در دید افراد قرار می‌گیرد در ها هستند. به همین دلیل درب کابینت آشپزخانه ام دی اف را در طرح ها و رنگ های گسترده تری می سازند تا تاثیر بیشتری بر دکوراسیون داخل آن آشپزخانه داشته باشد.

درب کابینت

صفحه روی کابینت

این قسمت کانتر یا پیشخوان آشپزخانه را تشکیل می دهد. معمولاً باید کیفیت جنس صفحه روی کابینت ام دی اف دارای استحکام و زیبایی کافی باشد تا در کنار تحمل وزن وسایلی که روی آن قرار می گیرد جلوه ای دل انگیز نیز با آشپزخانه بدهد. معمولاً جنس صفحات رویه از ام دی اف pvc، سنگ، سنگ مصنوعی و گاهی چوبی ساخته می شود.

دستگیره کابینت ام دی اف

 از دیگر قسمت های اصلی کابینت ها دستگیره ها هستند که باز و بسته کردن درب ها و کاش ها را برعهده دارند. علاوه بر این کارایی، طرح ها و تزئین هایی که بر روی دستگیره ها ایجاد می شود باعث ایجاد نمایی دیدنی در داخل آشپزخانه می‌گردد. معمولاً جنس دستگیره ‌ها از فلزاتی مانند مس و برنج، چوب، شیشه، سنگ و گاهی نیز پلاستیک است.

ام دی اف آشپزخانه

تاج کابینت ام دی اف

دقیقاً قسمتی که کابینت با سقف برخورد می کند محلی است که تاج کابینت قرار می گیرد. شاید کمی به نظر بعضی از افرادف تاج جلوه ای نامناسب به دکوراسیون بدهد ولی یکی از اصلی ترین قسمت های کابینت mdf تاج است. اگر مدل تاج را به خوبی انتخاب کنید جلوه گری بسیار مناسب به آشپزخانه شما خواهد داد. رنگ تاج نیز بسیار مهم است و به دلیل این که در بالاترین قسمت کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرد در دید عموم افراد بوده و باید از نظر هم خوانی با سقف نیز توجه کافی را به آن داشته باشید. در پایین عکس کابینت ام دی اف دارای تاج را می توانید مشاهده کنید.

تاج کابینت

ویترین کابینت ام دی اف

 معمولاً در ساخت کابینت mdf از مدل ویترین گاهی استفاده می کنند. ویترین کابینتدر آشپزخانه معمولاً به صورت درب شیشه ‌ای و گاهی نیز بدون درب ساخته می‌شود تا ظروف گران قیمت و رنگی در قفسه های آن چیده شود و در معرض دید عموم قرار بگیرد. استفاده از ویترین می تواند فضایی بسیار سلطنتی به آشپزخانه تان بدهد و با انتخاب نوع ویترین مناسب در طراحی کابینت می توانید دکوراسیونی مثال زدنی را برای منزل خود ایجاد کنید.

 ویترین این نو ع کابینت دارای ارتفاع و اندازه های مختلفی می باشند و از محبوب ترین مکان ها در ساخت این قسمت از کابینت، همان ارتفاع استانداردی است که کابینت از روی کانتر آشپزخانه تا قسمت کابینت دیواری دارد.به دلیل چیدمان ظروف در داخل کابینت ها باید فضای ویترین آشپزخانه به نحوه نورپردازی شود تا دید کافی به این وسایل به وجود آید و آشپزخانه با لباس تر به نظر برسد. معمولاً برای نورپردازی این قسمت از کابینت از لامپ های هالوژن استفاده می شود.

جزیره کابینت ام دی اف

گاهی در دکوراسیون آشپزخانه قسمتی از کابینت را به گونه ای که تماسی با سایر کابینت های آشپزخانه نداشته باشد در مرکز فضا قرار می دهند. این نوع کابینت ها را طرح جزیره کابینت ام دی اف می گویند و به گونه ای طراحی می شود که همبستگی بین سایر وسایل آشپزخانه نیز حفظ شود. معمولاً بر روی جزیره می توانید وسایل ثابت چون سینک ظرفشویی و اجاق گاز را نصب کنید. همچنین این قسمت در آشپزخانه می تواند به عنوان میز غذا خوری مورد استفاده قرار بگیرد. نکته جذاب در استفاده جزیره آشپزخانه امکان متحرک سازی آن است که با قرار دادن چرخ‌ های در زیر آن نصب می‌شود تا بتوانید در صورت نیاز آن را جا به جا کنید.

کابینت جزیره ای mdf
کابینت جزیره ای

بهترین رنگ بندی در طراحی جدیدترین کابینت

برای پاسخ به این سوال که چه رنگ بندی برای آشپزخانه شما مناسب تر است باید به سایز و ابعاد آشپزخانه خود بسیار دقت کنید به این دلیل که در فضا های مختلف رنگ های متفاوتی می توانند جلوه گری کنند و تغییرات بسیار زیادی در آن ایجاد کند. بهترین رنگ کابینت ام دی اف بنا به سلیقه شما تعیین می شود ولی محبوب ترین رنگ ها در ساخت این کابینت عبارت اند از:

کابینت ام دی اف سفید، کابینت ام دی اف سفید طلایی، کرمی، قهوه ای و خاکستری

مزایای کابینت آشپزخانه ام دی اف

 مانند تمامی مدل های کابینت در استفاده از ام دی اف نیز مزایای نهفته است که به بررسی آنها می پردازیم. به عنوان مثال کابینت ام دی اف رنگ بندی بالاتری نسبت به سایر کابینت ها دارد و دست شما برای انتخاب طرح و رنگ باز تر است. همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن و ضربه دارند که ویژگی بسیار مهمی محسوب می شود. طول عمر بالا دیگر مزیتی است که نوع ام دی اف کابینت دارد به دلیل استفاده از خرده های چوب به بازیافتی در ساخت ام دی اف دوست دار محیط زیست و طبیعت بودن آن نیز مزیت بزرگ محسوب می شود.

نحوه نرخ‌گذاری کابینت mdf

 با توجه به نوع روکش کابینت از نظر کیفیت و مرغوبیت و همچنین فضای آشپزخانه شما از نظر متراژ و طرحی که برای کابینت انتخاب می کنید، قیمت کابینت ام دی اف تعیین می شود به طور کلی کارشناسان بعد از بررسی آشپزخانه شما تمامی موارد را ارزیابی کرده و قیمت نهایی پروژه را به شما اطلاع می دهند.

ساخت کابینت ام دی اف در کارانا دکور

تیم طراحی دکوراسیون کارانا دکور با بهره گیری از از تکنولوژی روز دنیا در پیشرفته ترین کارگاه های سطح تهران و با کارشناسان زبده و نصابان حرفه ای تمامی پروژه های شما از قبیل طراحی و اجرای انواع کابینت را به انجام می رسانند و مزیت اصلی کارانا دکور در خدمات پس از اجرای طرح های آنها است تا در صورت بروز هر گونه مشکل پس از انجام پروژه بتوانید به راحتی با کارشناسان این تیم ارتباط برقرار کنید تا در صدد رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا